S 0 C I A A L JAARVER S LAG 1992 - - -- bekend maakte dat Heineken de levertijd gaat verkorten van 72 uur naar 24 uur. Een klacht uit de markt dat de distributie en de organisatie log en star waren, was aanlei ding bet servicebeleid kritisch te bekijken. "Onze produktkwaliteit is alom bekend. Maar de service kan blijkbaar beter, al horen we qua service al tot de besten in onze bran che. Klantgerichtheid is kijken in hoeverre je je service kunt verbeteren. In ons geval was dat het terugbrengen van de levertijd. Onze handelspartners kunnen hierdoor hun voor- raadniveau aanzienlijk terugbrengen en daardoor op voorraadkasten besparen. We komen dus tegemoet aan een langgekoesterde wens van de handel. Op deze manier onder scheiden we ons tevens van de concurrent. Om het nieuwe systeem mogelijk te maken, is Physieke Distributie overgestapt op een ander vervoerssysteem. Tien vervoerders met nieu we trekkers en opleggers verzorgen daarbij het transport. "Met dit nieuwe systeem bele- veren wij de handel niet alleen sneller, maar zeker net zo betrouwbaar als voorheen. -Het vraagstuk van de boventalligen binnen Heineken Technical Services. -De reorganisatie van de afdeling Magazijn Intern Transport -De reorganisatie van de afdeling Brouwen (beginfase) -Het veranderingsproces in het kader van 'Mensen Maken Heineken' Daarnaast zijn er presentaties gehouden over het functioneren en de toekomstplannen van Corporate Purchasing en Heineken Technical Services. Andere onderwerpen die werden behandeld zijn: -De nieuwe ziekmeldingsprocedure en de gehele kwestie van de aanpak van het ziekteverzuim. -Potentieelschatting binnen de produktie -Het functioneren van het werkoverleg. Ondernemingsraad 's-Hertogenbosch In 's-Hertogenbosch is de heer H. de Goederen benoemd tot overlegvoorzitter van de OR, in verband met het vertrek van de heer H. Kloek. De meeste onderwerpen die men in de OR van Zoeterwoude behandeld heeft, vindt men ook weer terug bij de OR van 's-Hertogenbosch. De reorganisatie bij de afdeling Magazijnen en Intern Transport en bij afdeling Brouwen, het ziekteverzuim preventie-project, het veranderingsproces 'Mensen Maken Heineken' en werkoverleg zijn ook daar behandeld. Tevens gaf een extern bureau advies over hoe men zowel binnen de OR als naar het management beter kan functioneren. Ook zijn door het management stappen ondernomen om het OR-werk voor de leden beter mogelijk te maken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken - Sociaal Jaarverslag | 1992 | | pagina 14