Heineken Nederland Supply HEINEKEN SPONSORT OETELDONKS GEMINTEMUZEJUM CIDERS JILLZ EN STRONGBOW GOLD SCHOT IN DE ROOS Proef Jillz. nieuwsbrief voor medewerkers van Heineken Nederland Supply mei 2/3 Re-integranten plakken stickers op Tapvat 4/5 'Jouw Heineken': Een origineel cadeau 6 Bedrijfsregels beknopt (lil): Van de vloer: Heb jij Jillz al geproefd? binnen handbereik! Aangepaste verbods- en strafbepalingen Wat vind je ervan? Gespot!: Age Posthuma Afscheid 'Superbrouwer'Johan Kooiman C02-productie Zoeterwoude gecertificeerd voor Pepsi Co 1 Twee TPM'ers samen 37,5 jaar in dienst i *'«r# «iHms i .S2» Sinds 2001 kent 's-Hertogen- bosch een eigen carnavals museum, het Oeteldonks Gemintemuzejum. Een van de expositiezalen in het museum draagt sinds 9 mei de naam Hofbrouwerijzaal der Ama- deiro's. Paul Bleijs onthulde daartoe een koperen plaat. 'S-HERTOGENBOSCH. Het Oeteldonks Gemintemuzejum is gevestigd in een poort gebouw van het middeleeuwse Zusters van Orthenklooster. Deze idyllische plek ligt aan het gerestaureerde binnenstadsriviertje de Binnendieze. Het museum bevat een vaste collectie van allerlei soorten maskers, kos tuums, affiches, wapens, schildjes en andere waardevolle voorwerpen uit de rijke historie van carnaval en Oeteldonk. Het museum be steedt uitgebreid aandacht aan de historie van carnaval, van oorsprong een heidens feest dat de overgang van de winter naar het voorjaar symboliseerde. Het Oeteldonkse carnaval is gebaseerd op de middeleeuwse traditie van de omgekeerde wereld. Het is een feest van kolderieke scherts en parodie. Oeteldonk is Heineken in 1882 ontstaan naar aanleiding van diverse pogingen van zowel de burgerlijke als geeste lijke overheid om dit typische Bossche feest te verbieden. Om het museum te kunnen draaien en een landelijke museumerkenning te krijgen, zijn volgens Herman van den Heuvel, voorzitter van de stichting Oeteldonks Gemintemuze jum, sponsors keihard nodig. Van den Heuvel is dan ook zeer blij dat Heineken de eerste bedrijfsponsor van het museum is. Om de spon soring door Heineken een officieel tintje te geven, onthulde Paul Bleijs een koperen plaat van de zaal die voortaan de naam Hofbrouwer ijzaal der Amadeiro's zal dragen. Het lijkt erop dat de ciders Jillz en Strongbow Gold een schot in de roos zijn! De eerste geluiden uit de markt zijn positief en beide ciders worden goed verkocht en nabesteld. Vrouwen vinden de reclame van Jillz pakkend, vooral de mooie mannen spreken tot de verbeelding! Nederland Supply nieuws UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY ••••••••••••••••••••••a Sprankelende cider met subtiele fruitsmaak. STRONGBOW GOLD verder op pagina 2 MEI 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 1