B Bep Bosch neemt na 38 jaar afscheid van Heineken NIEUWE VEILIGHEIDS CAMPAGNE HNS VAN START 'jê Si 1 Heineken Nederland Supply ^lUSILJ ZOETERWOUDE EXPORTEERT VANAF 2010 VIA NIEUWE CONTAINER- TERMINAL 'pj w 1 ll F i s k nieuwsbrief voor medewerkers van Heineken Nederland Supply #N# JVW» 1 2/3 Microbiologisch lab mag zich 'sterlab' noemen Opleidingsdossiers HNS gedigitaliseerd 4/5 A/o het schaatsen een biertje! Veel werk verzet tijdens revisie colonne 51 en 52 w :w u u 'Heineken's Beat Collection by Bas Kosters' Mode en bier komen samen 6 Uitzetten computers scheelt vele duizenden euro's! Aankondiging carnavalskoffieconcert Van alle ongevallen is 85% te wijten aan menselijk gedrag en niet aan machines of andere technische omstandigheden. Volgens brouwerijmanager Paul Bleijs is het de hoogste tijd daar wat aan te doen. Eind januari geeft hij als Safety- pilaarleider binnen de brouwerijen het startschot voor een nieuwe veiligheidscampagne. in de HNS TPM Safety-pilaar is de afgelopen maanden een campagne voorbereid door de vier veiligheids pilaren in Nederland. De campagne moet de mensen vooral bewust maken van hun eigen rol. Centrale thema van de campagne is: 'Nul ongevallen'. De campagne past binnen de TPM Safety- filosofie. Paul Bleijs: "We willen er alles aan doen om te realiseren dat we geen ongevallen hebben. In de campagne voeren we twaalf basisgedragingen op die ons daarbij een eind op weg helpen. Ieder van die twaalf basisgedragingen gaan we in het werkoverleg bespreken. We gaan dieper in op hoe dat gedrag ontstaat en stellen er ook kritische vra gen over. De campagne zal het hele jaar te zien zijn op een aantal plaatsen op de drie brouwerijlocaties én bij Vrumona. Daarnaast zal HNS Nieuws dit jaar veel aandacht besteden aan het thema veiligheid. We vinden het belangrijk dat iedere medewerker bij het onderwerp betrokken is." Inmiddels hangt op alle locaties het eerste thema op de borden: houding en gedrag. Paul Bleijs: "Met een ludieke poster willen we mensen duidelijk maken dat we zélf verantwoordelijk zijn voor onze veiligheid. Veiligheid is denken maar vooral ook doen. We hopen op een heel veilig jaar!" verantwoordelijke Na jaren van voorbereiding hebben Heineken Nederland Supply en Alpherium B.V. op 18 december jl. een definitieve overeenkomst getekend voor het vervoeren van export containers vanaf Zoeterwoude, via de containerterminal in Alphen, naar de havens in Antwerpen en Rotterdam. ZOETERWOUDE. Volgens deze over eenkomst zal Heineken de containers aanbieden die nu per vrachtwagen naar de havens van Rotterdam en Antwerpen gaan. Alpherium B.V. gaat ze vanaf 2010 via de containerterminal, die in Alphen aan den Rijn komt, per binnenvaartschip vervoeren. Hiermee neemt het aantal zogenaamde vrachtwagenbewegingen naar de zeehavens jaarlijks met zo'n 100.000 af. Daarnaast zal de containerbeschik baarheid op de brouwerij verbeteren, waardoor er meer pallets met bier direct vanaf de productie lijnen in de containers kunnen worden geladen. Alpherium B.V. is onderdeel van Van Uden Nedcargo. Van Uden gaat de containerterminal dit jaar nog aanleggen. Deze zal vlak bij de locatie ko men waar de Nil onder de N207 door gaat. De N207 wordt om de terminal heen gelegd. Vanaf deze terminal worden de containers, het eerste gedeelte via de Gouwe, naar de be treffende zeehavens vervoerd. Alpherium B.V. verzorgt het transport van de brouwerij naar de terminal, de overslag op de termi nal en het transport per binnenvaartschip naar de zeehavens. nieuws 29 februari 2009 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND SUPPLY :V IJS1 is de voornaamste voor je veiligheid? XI DE EERSTE VEILIGHEIDSPOSTER. VLNR: HARRY WERKMAN (CS&L), RODERICK DE LA HOUSSAYE (VAN UDEN ALPHERIUM), DIEDERIK ANTVELINK (VAN UDEN ALPHERIUM), FRED HOLVAST (CS&L). .Heineken Nederland Supply FEBRUARI 2009

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

HNL - Supply Nieuws | 2009 | | pagina 1