Sinds kort heeft Heineken
een eigen winkel in hartje
Amsterdam: 'Heineken the
City'. Je vindt er bier, maar
ook hippe mode, een eigen
muziekstudio, een ticket
bureau en veel meer...
Een kijkje bij de opening.
[4] Heineken nl kwartaalnieuws
Voor de ingang van Heineken the City in de Amsterdamse
Amstelstraat 31 ligt de groene loper al uitgerold. Ongeduldig
staan journalisten, fotografen en cameramensen te wachten
tot ze naar binnen mogen. Door de ramen is te zien hoe men
binnen druk heen en weer lopend de laatste dingen regelt. En
dan, dan zwaait de deur open naar de Heineken way of life.
VEEL MEER DAN BIER
Wauw, is het eerste watje denkt als je de winkel binnengaat.
Wat een licht, wat een ruimte. Overal zijn technische snufjes
zoals pratende spiegels, 3D-schermen en interactieve zuilen.
Je hand gaat als vanzelf naar de linkermuur, waar het
Heineken-logo in echt ijs is opgevroren. Je blik gaat naar
rechts, naar die koelkasten over de gehele wand en tot aan
het plafond, helemaal vol met flesjes en blikjes Heineken uit
alle windstreken. Voor marketingdirecteur Herwin van den
Berg is een droom uitgekomen. Hij kwam een aantal jaren
geleden met het idee een beleveniswinkel te openen. "Niet als
hobbyproject, maar om te laten zien dat Heineken veel meer
is dan bier. Dit lukt niet met alleen tv-commercials, we willen
klanten met al hun zintuigen het merk laten beleven," vertelt
hij. "Heineken staat voor plezier."
IJS, STAAL EN GLAS
Plezier, dat spat nu al aan alle kanten van Heineken the City af.
De dj draait laidback sounds. Medewerkers in strakke T-shirts
lopen rond met hapjes en drankjes. In de schappen geen
Baden in
Heineke