^iteugoodwill-beurzen-merkartikel-kwaliteit-goodwill-beurzen-merkartik Heineke PlLSEXPOH'i l; waar- lie in ooraf >eurs, ril in inder vacht Hicht nver- I ver ingen at te stand jnde- ment urge- jdens ening ht. mde, te de stent, twee leren en J. •ialm. van eveer l (10 ;roter lame vond •acht, door j de lier. april i een leer- ïdels- or de oerd. even deze ister- de tv- t was grote dam, van 24 april tot en met 3 mei), die in tien dagen ruim 200.000 be zoekers twintigduizend meer dan vorig jaar trok. Van dit overwel digend grote aantal mensen heeft een forse stroom de weg naar de Heineken stand gevonden. Deze bestond uit een kopgedeelte, een zitruimte, twee toon banken voor de verkoop van glazen en dergelijke, en een proeflokaal. Het kopgedeelte was door middel van een tent, kampeerstoelen en een fraaie blikbieruitstalling geheel in het teken van de recreatie (met pils uit blik) gezet. In de zitruimte kon men even rustig neerstrijken bij een koele pils uit het vat, voor de prijs van een- guldenvijf, inclusief het glas. In deze ruimte was er van tijd tot tijd gelegen heid deel te nemen aan een quiz, waarbij per microfoon enkele „bier- vragen" werden gesteld. De winnares of winnaar ontving een doos met glazen. Van de artikelen als glazen, shirts, Delftsblauwe pullen, kaartspellen werden de glazen het meest verkocht, gevolgd door de shirts. Het proeflokaal gaf bijna permanent een vol huis te zien. Hier kon men aan de hand van een formulier deel nemen aan een quiz. Het proeven gebeurde met behulp van speciale kleine glazen waarvan men, na in levering van het formulier, er een gevuld met Pilsener en een met Oud Bruin kreeg uitgereikt. Niet minder dan 10.544 mensen hebben aan deze quiz deelgenomen. In die tien soms overstelpend drukke dagen hebben wij in onze stand naar schatting vijftigduizend bezoekers, onder wie verscheidene buitenlanders, ontvangen. Aan bier werd in totaal bijna 100 hl getapt, terwijl de verkoop van glazen alle verwachtingen over trof. De grote drukte veroorzaakte soms extra problemen op het gebied van bijvoorbeeld de bevoorrading. Dankzij de vlotte medewerking van het maga zijn van de brouwerij konden deze steeds tijdig worden opgelost. Op al deze beurzenmaar in het bij zonder in Amsterdammochten wij ervaren wat een geweldige goodwill de naam en het produkt Heineken bij de Nederlandse consument hebben. 16. permanent vol huis 17. Er werd met veel animo geproefd. 18. Glazen en shirts vonden gretig aftrek. 19. De Heineken stand op de Huishoudbeurs was al van verre herkenbaar. 17 9

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1970 | | pagina 9