combinatie van recreatieartikelen op een speciale vakantieplaats Met deze mass-display heeft de bedrijfsleider van de Albert Heijn supermarkt aan de Strek singel in Rotterdam, de heer A. W. van Vught, op bijzonder suggestieve wijze ingehaakt op dè mogelijkheden van recreatie in het gebied van de nabijgelegen Kralingse plassen. hengelaars zien de grote voordelen in van blikbier (onder meer snel en ge makkelijk gekoeld). Zittend aan de waterkant of in hun bootje kunnen zij van tijd tot tijd uit hun leefnet een heerlijk, natuurlijk-koel-blikje Heine- ken halen. Alle aandacht verdient in deze tijd ook weer het volledige assortiment. De in kracht en aantal toenemende zonnestralen doen ook het aantal incidentele bierdrinkers stijgen. Veelal kiezen zij voor een koele, zoete drank: Oud Bruin. Zomer en recreatie betekenen voor iedere winkelier meer omzet- en winstmogelijkheden. Alleen, de klant moet „gepakt" worden. Hoe „pakken" uw afnemers de klant en hoe berei ken zij een hoge omzet tijdens de zomermaanden? Wij weten dat u juist in deze tijd het meer dan druk heeft. Daarom geven wij u gaarne het kant-en-klaar-recept, waarmee u uw afnemers van advies kunt dienen hoe zij de klant én een hoge omzet kunnen pakken. Dat recept, uw verkoopadvies, luidt: Door tenminste in het hoogseizoen een extra uitstalling van Heineken hier te maken. Men zal zien: deze vierkante meters brengen méér winst op. Door een combinatie van recreatie artikelen op een speciale vakantie plaats in de winkel. Maak deze aan trekkelijk en suggestief bijvoorbeeld met een visuitrusting, badstoelkano, tent of iets dergelijks. Door aansluiting te vinden bij alle bijzondere gebeurtenissen zoals het wereldkampioenschap voetbal en an dere sportevenementen. Door ook het bierassortiment uit te breiden en wel met Oud Bruin en zeker met blikbier. Door snelverkopende weekend displays bij de check-outs te plaatsen, het bespaart de kosten voor aanvul ling van het schap en voorkomt het gevaar voor ,,nee verkoop" bij de schappen. Juni, juli en augustus vormen het hoogseizoen voor de massale volks verhuizing. De kansen zijn legio om zelf ook een hoogseizoen te schep pen in de omzet van bier. Wij wensen u en uw afnemers daarbij veel succes! 3

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1970 | | pagina 3