Drie weken tv-voetbal VELE EXTRA VERKOOPMOGELIJKHEDEN In de laatste week van mei hebben wij de gehele bier- verkopende detailhandel in Nederland een extra bulletin gestuurd, waarvan u de binnenpagina's hier nogmaals ziet afgedrukt. De voorpagina bracht onder meer het motto van de ver- koopboodschap: RUIM 32 UUR VOETBAU OP DE BUIS HAAL VOLDOENDE HEINEKEN IN HUIS Op de achterpagina was een display afgebeeld, als voor beeld voor degenen, die de extra verkoopmogelijkheden wilden benutten door het maken van een speciale uitstalling. Gaarne brengen wij de inhoud van dit extra Heineken verkoopbulletin nog even onder uw aandacht, zodat u waar nodig uw afnemers van dienst kunt zijn of stimu leren bij het inhaken op deze actualiteit Voor de voetballiefhebbers onder uw klanten breekt weer een gouden tijd aan. In de komende weken namelijk zullen maar liefst tweeëndertig reportages van het in Mexico te houden wereldkampioenschap voetbal op de televisie te zien zijn. Van de wedstrijden zal de NOS er elf rechtstreeks en vier op een later tijdstip uitzenden. Bovendien komen er zeventien samenvattingen, variërend van een half uur tot een uur, op het scherm. Bij elkaar betekent dat ruim tweeëndertig uur voetbal op de beeldbuis. (De kijkers in het zuiden en oosten van ons land kunnen nog verscheidene uurtjes Belgische en Duitse tv als een extraatje „meenemen"). Dit voetbalspektakel-op-de-buis begint 31 mei met een rechtstreekse uitzending op Nederland 2 van de wedstrijd Mexico—Rusland (18.55 - 20.45). Drie weken lang, van 31 mei tot en met 21 juni, zullen op zestien avonden (dus bijna elke dag) weer miljoenen kijkers aan hun stoel gekluisterd zitten om maar niets te missen van de strijd om het wereldkam pioenschap. Het commentaar bij de uitzendingen zal worden verzorgd door Herman Kuiphof en Koen Verhoeff. Op sommige avonden is er meer dan drie uur, in een enkel geval zelfs vier uur voetbal op de tv. Ook zijn er uitzendingen, die na middernacht eindigen of beginnen! Voor miljoenen sportliefhebbers dus vele uren van voetbalgenot, vroeg in de avond tot soms diep in de nacht. Uren ook vol spectaculaire en spannende momenten, waarbij de kijker graag een koele dronk bij de hand heeft. Bijvoorbeeld een goed glas eerlijk helder Heineken. Zorgt u dat die kijker, üw klant, dat glas Heineken bij de hand heeft! De vraag naar bier, naar Heineken, zal in de weken van 31 mei tot 22 juni zonder twijfel groter zijn dan normaal. Immers, door de vaak lange en enerverende tv-voetbalavonden zullen talloze consumenten meer bier drinken dan gebruikelijk. Dat betekent voor u extra omzetmogelijkheden. Benut die verkoopkansen. Haal voldoende Heineken in huis! Extra verkoopmogelijkheden heeft u indien u het bierverbruik bij-de-tv stimuleert door het maken van een speciale display. Eenvoudige hulpmiddelen als voetbalschoenen, een bal en een shirt zijn gemakkelijk te vinden, terwijl u bijgaand programma kunt ver werken in uw uitstalling. Zorg voor een goede schapvulling zodat uw klanten niet misgrijpen. Dit grootse sportgebeuren op de tv biedt u extra winstmogelijkheden. Grijp die kans en haak in! Het Azteken-stadion in Mexico City, waar onder meer de finale om de World Cup gespeeld zal worden. 24

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1970 | | pagina 24