SPREKENDE VERKOOPSTIJGING DANK ZIJ SPRANKELENDE ETALAGE REDACTIE: W. J. BRUGGEMAN AFD. PUBLIC RELATIONS POSTBUS 455 ROTTERDAM Dat een goed verzorgde etalage wil men althans zijn verkoop bevorderen méér moet zijn dan een uitstalling van wat men te bieden heeft, is eert stelling die naar wij aannemen algemeen bekend is. Hoevelen echter kennen de waarde omzetstijging) van een etalage, die er qua originaliteit, opzet en uitvoering uitspringt? Moeilijk te becijferen die waarde, zegt u misschien. Toch niet, menen wij en wij baseren dat op een praktijkgeval dat wij u, ten gerieve van uw afnemers, gaarne voorleggen. De plaats: Rotterdam-Zuid, Krabbendijkestraat 31, slijterij Staffhorst, een van de twintig filialen van deze firma in den lande (Amsterdam, Utrecht, Bussum, Gouda, Leiden, Nijmegen). De tijd: Oktober/november 1969. De handeling: Het maken van een bijzonder aantrekkelijke etalage, waarvoor en daar gaat het om! iedereen stil blijft staan. Het onderwerp: Onze nationale schaatsheld Kees Verkerk, op dat moment reeds in de belangstelling vanwege de ver schijning van het boek „Heya Keessie". De middelen: Foto's, bekers, medailles, een paar Noren en een tot een witte winterpracht omgetoverde achtergrond. En daartussen, vanzelfsprekend, de eigen artikelen. De man achter de schermen: Filiaalbeheerder W. van den Wijngaard, die ook werkelijk achter de schermen wil blijven en die nadrukkelijk gesteld deze publikatie het liefst wil zien als een middel om collega's in andere bedrijven te helpen bij het ontwikkelen van nieuwe, vruchtdragende ideeën. Het resultaat: Een duidelijke en verheugende verkoop stijging van maar liefst enkele tientallen procenten! Reeds eerder boekte de heer Van den Wijngaard goede resultaten met een aparte presentatie, een Feijenoord- etalage, die het nodige verkoopstof deed opwaaien. Na Kees Verkerk kwam hij met een bijzonder attractieve De verkoopbevorderende etalages van de heer Van den Wijngaard komen tot stand in samenwerking met de etaleur van de firma Staffhorst, de heer E. Paschold. Close-up van de Kees Verkerk-etalage oktober/november 1969. en smaakvolle kerstetalage, die alweer plaats heeft moeten maken voor een nieuwe aandachttrekker. Ook op andere manieren tracht deze actieve en inventieve filiaalbeheerder de verkoop te bevorderen. Zo organiseerde hij reeds enkele wijnavonden voor zijn klanten, die ook getuige hun op komst dit initiatief wisten te waarderen. Uit dit alles moge blijken dat een ondernemende, actieve detaillist, die op originele en attractieve wijze het publiek naar en vervolgens In zijn zaak weet te trekken, daarvan wel degelijk de vruchten zal plukken. Ook vandaag de dag. Aan u de mogelijkheid deze prettige boodschap, compleet met voorbeelden, over te brengen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 18