VRACHTWAGENS DEN BOSCH NIEUWE GENERATIE üeixtekeit Bier Heineken lier Heerlijk, helder KvO Heineken Eind vorig jaar zijn door onze brouwerij in Den Bosch twee nieuwe 28-tons vrachtwagencombinaties in gebruik genomen ter vervanging van twee combinaties, die elk 500.000 km gereden hadden. Omdat hier sprake is van een geheel nieuwe generatie vrachtwagens, willen wij, mede aan de hand van enkele foto's, u gaarne enige bijzonderheden van deze wagens vertellen. De totale laadvloerlengte is 14,3 m en het nuttig laadver mogen bedraagt ruim 28 ton. Deze gunstige maten werden bereikt door gebruik te maken van lichtgewicht aluminium opbouwdelen, die bovendien dunwandig zijn. Door deze aluminium opbouw toe te passen konden de zij- en achterborden hoog gemaakt worden, zonder dat dit te veel gewicht zou kosten. Deze hoge opbouw leverde weer twee belangrijke voordelen op namelijk maximale dading- bescherming en grote vlakken voor reclameteksten. Om deze reclameteksten extra goed tot uitdrukking te laten komen, werden verzonken grendels gemonteerd. Vanwege deze hoge zijborden konden de dekzeilen binnen de zijborden vallen, zodat de reclameteksten onafhankelijk van de hoogte van de meegevoerde lading altijd even goed zichtbaar blijven. Aan de binnenzijden van de dekzeilen zijn op regelmatige afstanden zware nylonbanden gestikt die met gespen aan de laadvloer vastgemaakt worden. Deze nylonbanden vor men een onzichtbare maar uiterst betrouwbare beveiliging tegen ladingverschuiving, zodat overige beveiligingen achter wege konden blijven. De door DAF geleverde motor-aanhangwagencombinaties zijn uitgerust met een 230 pk dieselmotor, waardoor de vervoersdienst te 's-Hertogenbosch ook in staat is aan grensoverschrijdend vervoer deel te nemen. Door een bestelling van nog eens vier van deze combinaties zal de vervoersdienst in 's-Hertogenbosch in de zomer van 1970 een geheel nieuw gezicht gekregen hebben. Moge de vele kilometers die onze chauffeurs met deze combinaties zullen rijden gelukkige en veilige kilometers zijn en door de opvallendheid van de reclameteksten bijdragen tot een verhoogde verkoop van het Heineken bier. De nieuwe wegreus, schuin van voren gezien. Achter de combinatie rijdend maakten we deze toto, waarop de grootte van de reclame op het achterbord duidelijk tot uiting komt. De „biertrein" op de weg. De lengte van de combinatie en de op vallende reclame komen hier goed tot hun recht.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1969 | | pagina 17