Heineken Heineken TV SPOTS NU OOK RECLAME VIA DE RADIO kunt u de komende maanden blij ven zien. En mèt u, uw klanten die wij met dit machtige medium blijven bewerken. Wekelijks in het hoogseizoen nog intensiever verschijnen de 30 seconden durende poppen- filmpjes van Geesink op het scherm, nu eens op Nederland I dan weer op het 2e net. Zij zijn natuurlijk wat meer op het betere weer afgestemd (cam ping, watersport), maar ook is er een over vissen, die onder andere bij de opening van het hengelsei- zoen wordt uitgezonden. In korte tijd hebben onze spots al een zekere populariteit verwor ven. Wij schrijven dit niet alleen toe aan de visuele aanpak, maar zeker ook aan het Heineken lied, waarvan wij op veler verzoek het refrein geven: Heineken bierhet meest getapt Dat heerlijke bier waar je graag in hapt Hij en zij samen Heineken Heerlijkhelder Heineken Sinds begin maart wordt via de drie Nederlandse radiozenders (Hilversum 1, 2 en 3) reclame gemaakt. Dit gebeurt, geheel anders dan bij voorbeeld bij Veronica, uitsluitend rond de nieuwsuitzendingen. Dit be tekent dat verschillende „commer cials" elkaar in kort tijdbestek opvol gen, wat niet bepaald de reclame- waarde vergroot. Toch is het medium radio een bij zonder interessant middel om ermee in de huiskamers door te dringen. Vandaar dat ook Heineken een groot aantal spots heeft gereserveerd. Evenals dat bij de televisie het geval was, geschiedt de toewijzing door de STER, zonder dat de reclamemakers kunnen bepalen op welke zenders en op welke tijdstippen hun radiorecla me wordt uitgezonden. Deze toewijzing is voor ons tamelijk goed uit de bus gekomen. Hoewel de tijdstippen niet alle onverdeeld gun stig en conform onze wensen zijn, is de totaal toegewezen tijd wel in over eenstemming met onze aanvrage bij de STER. Gedurende geruime tijd zullen wij op Hilversum 1, 2 en 3 onze reclame boodschappen uitzenden. Daarbij wordt gebruik gemaakt van de jingle (de Heineken melodie), bekend van sportvelden en sinds kort de televisie. Van die jingle wordt het re frein gebruikt, voorafgegaan door een gesproken tekst. De tekst is verschillend, al naar ge lang onze reclame in de ochtend, de middag of de avond de ether in gaat. In totaal zijn er voorlopig acht tek sten gepland, deels monologen, deels dialogen.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1968 | | pagina 7