GONDELVAART OP DE GIESSEN EEN NIEUWE LIJN Bij de foto op de voorpagina 11UU «mittUl ÜUU HUM Evenals vorige jaren hebben duizen den uit binnen- en buitenland weer kunnen genieten van het licht- en gondelvaartfestijn, dat eind augustus voor de negende maal op en langs de Giessen gehouden werd. Meer dan honderd bewoners van deze pittoreske streek hadden's avonds huis en hof in een kleurig, soms zelf sprookjesachtig schijnsel gezet. Vernieuwing is een langzamer hand ingeburgerd woord. Op velerlei terreinen is het zeer actueel met vernieuwing bezig te zijn. Men bezint zich op hetgeen men heeft of bereikt heeft en vraagt zich af: Kunnen we zo doorgaan? De redactie van dit blad heeft zich ook deze vraag gesteld, maar kan hier eigenlijk nauwe lijks antwoord op geven. Dit zou den de lezers moeten doen. Toen we in ons gesprek hier over de nadruk legden op „de lezers" en de uitgaven van de laatste jaren de revue nog eens lieten passeren, dachten we toch een antwoord op onze vraag te hebben. Het merendeel van ons blad was namelijk steeds gewijd aan fotoreportages van gebeur tenissen, die reeds hadden plaats gevonden. We willen daar niet geheel van afstappen. Toch menen we dat meer redactioneel nieuws in de vorm van vermelding van komen de evenementen, van voorlichting op verkoopgebied en informatie over activiteiten in de handels sectoren ons blad een betere communicatiefunctie zal geven. In ons vorige nummer hebben we deze koerswijziging al enigszins aangebracht. Positieve reacties geven ons aanleiding op deze weg door te gaan. Hebt u suggesties, wij ontvangen ze gaarne, om er voor te kunnen zorgen dat Het meest getapt het meest gelezen wordt. Het hoogtepunt werd als vanouds gevormd door de gondelvaart op za terdagavond 26 augustus, waaraan 24 geïllumineerde en prachtig opge tuigde boten deelnamen. Zowel in de vrije afdeling (18 boten) als in de af deling reclame vielen verscheidene fraaie werkstukken te bewonderen. De Heineken inzending werd door de jury met de tweede prijs beloond. De voorstelling op de „bierboot", die was ontworpen en opgebouwd door de heren Vleghert en Cottaar (res pectievelijk afdeling huisverbruik en reclame van Heineken), omvatte een van onze volbeladen bierwa gens uit Amsterdam met ervóór een omgekeerd, „sprekend" paard. De entourage bestond uit gerstschoven, lichtbakken en gekleurde lampjes. De boot droeg achterop de namen van de plaatselijke ondernemers Van Beu- zekom en Timmer, die respectievelijk als caféhouder en winkelier gezamen lijk ons merk onder de aandacht brachten van de duizenden toeschou wers op de oevers. Bij de totstandkoming van het werk stuk was ook betrokken onze rayon vertegenwoordiger huisverbruik, de heer Jansen, die in goede samenwer king met de Heineken agent Cooy- mans (bedrijfsleider de heer J. van Dijk) in Hardinxveld zorgdroeg voor de aan- en afvoer van de emballage en andere attributen. (Foto hierboven: G. J. Waltheer, Gorcum; op de voorpagina: Heineken foto). Als gevolg van verdere, uitbreiding van de werkzaamheden in de sector huisverbruik is per 1 oktober 1967 in de nieuwe functie van landelijk verkoop leider huisverbruik benoemd drs. G. van Schaik, tot die datum districtsverkoop leider huisverbruik te Rotterdam. Tot opvolger van de heer Van Schaik is per dezelfde datum benoemd de heer A. van Son. De heer Van Son is reeds vele jaren als vertegenwoordiger in de huisverbruiksector (Rotterdam) werk zaam geweest. In verband met de benoeming van de heer E. J. Veenhof, districtsverkoopleider huisverbruik te Amsterdam, tot hoofd van de nieuw ingestelde reclamedienst, is eveneens per 1 oktober 1967 benoemd tot diens opvolger de heer V. F. Tromer, laatstelijk werkzaam als vertegenwoordiger huisverbruik (Rotterdam). Drs. G. van Schaik A. van Son V. F. Tromer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1967 | | pagina 2