Drankenvoorlichting speciaal voor de huisvrouw Landelijke instructie-avonden van Super-Ratio begonnen in Sneek ia yin Opmerkelijk initiatief in Budel Meer dan tweehonderd huisvrouwen uit Budel en verre omstreken waren 16 november 1965 op de eerste van een serie van drie voorlichtings- en demonstratieavonden bij elkaar ge komen om te horen wat een aantal vakmensen had te vertellen over Heineken bier, Seven-Up, Sunkist en Wenneker gedistilleerd. En niet alleen over deze produkten, maar ook en meer nog over de mogelijkheden ermee te mixen, longdrinks te maken, kortommeer sfeer ermee in de huiskamer te brengen. Deze avonden waren georganiseerd door onze agente in Maarheeze, E. J. Winters Zn. N.V., groothandel in dranken, waar onze oud-vertegen woordiger huisverbruik, de heer P. J. A. Vermeulen sinds 1 november de functie van adjunct-directeur vervult. De andere sprekers waren de heren A. Bakker van de afdeling reclame van Seven-Up en A. H. Bosch, vertegenwoordiger huisverbruik van Heineken. Zij spoorden de dames aan meer gezelligheid in huis te 'halen, onder andere door zelf hun mixes en longdrinks klaar te maken. Ten aan zien van ons bier wees de heer Bosch erop dat Heineken ook een zeer ge schikte tafeldrank is. Als we denken aan de toenemende welvaart, zal het over enkele jaren waarschijnlijk heel normaal zijn dat er bij de maaltijd een goed glas bier wordt geschonken. Links: De sprekers hadden een zeer aandachtig gehoor! (Foto .Misset") Ook de heer E. J. Winters, directeur van E. J. Winters Zn. N.V. en de heer H. van Hou- weninge, inspecteur afdeling huisverbruik van Heineken, waren aanwezig. V.l.n.r. de heren Winters, Vermeulen, Bakker, Van Houweninge en Bosch. (Foto .Misset") Verder werd uitvoerig aandacht be steed aan de glasbehandeling en de juiste biertemperatuur, twee factoren die uitermate belangrijk zijn om het ■serveren van een glas Heineken tot een feestelijke gebeurtenis te kunnen maken. In aansluiting op deze voor ons land unieke activiteiten werd voor de winkeliers, gevestigd in de plaatsen waar genoemde avonden plaatsvonden, een speciale verkoop- en display-actie gehouden waarbij de detaillisten in hun etalage de ar tikelen pousseerden die op de demon stratie-avonden naar voren gëbracht werden. De C.H.M. „Super-Ratio" U.A. is op 11 januari jl. in Sneek begonnen met een serie instructie-avonden voor de zelfstandige melkhandelaren in Ne derland. Op deze eerste bijeenkomst reikte de heer Lemckert, directeur van de detailvakschool in Utrecht, een boekje uit, waarin de zelfstandige melkhandelaren alle mogelijke ge gevens kunnen vinden over artikelen, die behoren tot hun zogenoemde bij verkoop. Daarna volgde de vertoning van een film, die was opgenomen ter gelegenheid van een bezoek, dat 1200 leden van „Super-Ratio" vorig jaar september brachten aan de ANUGA in Keulen. Na de pauze sprak de heer Vledder, districtsverkoopleider Heineken Amsterdam, over het onder werp „De melkhandelaar als schakel in het distributieproces". De avond werd besloten door de heer Boonstra, voorzitter van „Super-Ratio". De eerste serie (vijf) van deze in structie-avonden werd in de provincie Friesland gehouden. Ook voor de rest van ons land staat een aantal van deze nuttige voorlichtingsavonden op het programma. WÊÊBÊÊR Een van de sprekers was de heer Vledder, districtsverkoopleider Heineken Amsterdam. Met belangstelling werd van de inhoud van het instructieboekje kennis genomen. (Foto's Gelderlander-Vakpers")

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Het meest getapt | 1966 | | pagina 15