GROTE
ETALAGE
WEDSTRIJD
IN
EINDHOVEN
Samenspel industrie-vakonderwijs-
handel-consument
Er waren verscheidene fraaie werkstukken bij.
Begin december van het vorige jaar is in Eindhoven een grote etalage
wedstrijd gehouden, die was georganiseerd door de firma Stock en
Heineken, in samenwerking met de Verenigde Eindhovense Slijters en de
plaatselijke Detailhandelsschool. De wedstrijd, waarvoor vierentwintig
slijters hun etalage beschikbaar hadden gesteld, bestond uit twee gedeelten.
Eerst kwamen de leerlingen van de Detailhandelsschool aan bod. Met
behulp van het door Stock en Heineken beschikbaar gestelde reclame
materiaal gingen zij aan de slag om hetgeen zij op school geleerd hadden in
praktijk te brengen. Een jury, bestaande uit de heren Verhulst en Straat
mans van de Detailhandelsschool, de heer Van der Harten, kunstcriticus
van het Eindhovens Dagblad, de heer De Haas van het reclamebureau van
Stock en de heer Van der Weijden van Heineken, beoordeelde op 9 december
de gemaakte werkstukken. Evenals enige tijd geleden bij een dergelijke
wedstrijd in Rotterdam, was ook nu de Heineken T-Ford beschikbaar om
de juryleden van etalage naar etalage te rijden. Op 15 december werden
in de Detailhandelsschool de prijzen (een eerste, tweede en derde prijs,
alsmede twee ereprijzen) uitgereikt.
Door middel van een heel andere wedstrijd, uitgaande van de V.E.S.,
werden vervolgens de etalages onder de aandacht van het publiek gebracht.
De deelnemende consumenten dienden hierbij een slagzin samen te stellen
aan de hand van vierentwintig letters, waarvan er in iedere etalage telkens
één was aangebracht. De slagzin luidde: Heineken en Stock favoriet!
De hoofdprijs, beschikbaar gesteld door de firma Stock, bestond uit een
reis naar Italië voor twee personen. Heineken had de tweede en derde
prijs, een dag naar Amsterdam (voor in totaal vier personen), respectie
velijk naar Den Bosch met een bezoek aan onze brouwerij, beschikbaar
gesteld. Voorts waren er nog troostprijzen, elk in de vorm van een kist
bier of een fles Stock vermouth.
Het geheel van deze Eindhovense activiteiten, dat een samenspel was
tussen industrie, vakonderwijs, handel en consument, is een groot succes
geworden.
Ook in Eindhoven werd de jury door de Hei
neken T-Ford vervoerd.
De jury en enkele toeschouwers voor een der
etalages.