m "Het grootste risico dat een bedrijf kan nemen, is geen risico nemen" ALEXIS NASARD In 1966 geboren in Libanon. Kwam in 2010 in dienst bij HEINEKEN als Chief Commercial O cer. In januari 2013 benoemd tot President West-Europa Chief Marketing O cer. S&'ffii' Welke rol speelt de Nederlandse markt? En speelt het nog een rol dat dit HEINEKEN's oorspronkelijke thuishaven is? "Jazeker! Het belangrijkste deel van onze nieuwe West-Euro- pese strategie hebben we 'discriminatie zonder excuses' genoemd. En onder die strategie geven we verschillende rollen aan markten, merken, ka nalen en steden. Nederland is geclassificeerd als 'ROCKET'. Dit houdt in dat hier buitenproportio nele aandacht en middelen worden ingezet en we daarom ook buitenproportionele groeiverwach tingen hebben. Precies wat we zouden mogen verwachten van een gezonde markt waar we een leidende positie genieten en waar ons bedrijf oorspronkelijk vandaan komt. Eén ding over onze Nederlandse collega's: ze geven me ontzettend veel energie. Vandaag hebben we een grondige sessie gehad met het commerciële bestuursteam over de te volgen strategie. Toen we al hun goede plannen bespraken, zeiden we drie keer 'dit gaat een vlucht nemen'. Of ze het nu hadden over Des perados, of over Radier... ik vond het fantastisch." Ben je tevreden over de manier waarop de merken hier gepositioneerd zijn? "Ik ben gematigd tevreden. Ik denk dat we Heineken een nóg grotere premiumstatus kunnen geven, dat we van Brand hét voornaamste merk met het grootste erfgoed kunnen maken en dat Amstel commer cieel gezien agressiever kan. Daarnaast kunnen we meer doen op het gebied van innovatie. Het goede nieuws is dat het Nederlandse team het hier volledig mee eens is. Ik vind het inspirerend als ik bijvoorbeeld hoor dat we in één week meer Radier uitgeleverd hebben dan we voor het hele jaar gepland hadden. En we hebben de twee sterkste merken uit de markt: Heineken en Amstel. Dat is een fantastisch beginpunt." Wat zou je zeggen tegen iemand die verward is door de meest recente internationale Heineken commercial, The Voyage"Ik zou eerst vragen: 'Vond je het leuk?' Een commercial is geen hand leiding of verhaal waar je je tot in detail in kunt vinden. Als je het hebt gekeken en je had er een goed gevoel over, maar je wist niet goed wat het verhaal nu precies was, vind ik dat niet erg. HEINEKEWJLmagazine 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 7