Een bewogen half jaar
k
"Door jullie
creatieve en
enthousiaste
acties is
Amstel Radier
een groot
succes in
Nederland!"
COLUMN
COLOFON
UITGEVER
HEINEKEN NEDERLAND
HOOFDREDACTIE
LISA VAN DER HEIJDEN
REDACTIERAAD
JELMERALTENA,
J ELENA OBRADOV,
IRENE STEENWELLE,
HARRY WERKMAN,
LIEKE WESTENDORP
CONTENT ARTWORK
HEAD OFFICE NL,
PARTOFSANOMA
BEELD
SANDER BAKS,
DE BEELDREDAKTIE,
COLLECTIE STADSARCHIEF
ROTTERDAM-2005-11227,
JORIS VAN EGMOND,
LEO VAN HOEK, HOLLANDSE
HOOGTE, I-STOCK,
W. KROMHOUT-COLLECTIE
HET NIEUWE INSTITUUT,
MAJELVAN DERMEULEN,
GEERT SNOEIJER,
ANDREI TCHERNIKOV,
PAULTOLENAAR
E.A.
DRUK
DRUKKERIJ DE BINK, LEIDEN
REDACTIEADRES
REDACTIE HEINEKEN NL
MAGAZINE, POSTBUS 530,
2380 BDZOETERWOUDE,
KAMER 2.486,
REDACTIE@HEINEKEN.NL
OPLAGE
9.000 EXEMPLAREN
NIETS UIT DEZE UITGAVE
MAG WORDEN
OVERGENOMEN OF
VERMENIGVULDIGD
ZONDER VOORAFGAANDE
SCHRIFTELIJKE
TOESTEMMING VAN DE
UITGEVER.
Woensdag 21 augustus jongstleden zijn de halljaarcijfers van HEINEKEN
bekendgemaakt. In deze publicatie kun je teruglezen dat de totale Neder
landse biermarkt het afgelopen jaar sterk is gedaald. Dat kwam door de
economische crisis, het slechte weer en overheidsmaatregelen zoals accijns
verhogingen. De daling van 5,1% is ongekend. In Horeca is de biermarkt
zelfs met 9,3% gedaald. De HNS volumes blijven ook achter in het eerste
half jaar ten opzichte van 2012. Deze daling is vooral zichtbaar binnen
HUSAenHNL.
Toch is er ook positief nieuws. Vrumona heeft een eerste halfjaar achter de
rug met resultaten waar we zeer tevreden over zijn. Onze collega's in Bunnik
doen het beter dan de concurrentie en Vrumona groeit in marktaandeel.
Ook op het gebied van innovaties zijn er de afgelopen tijd veel positieve
ontwikkelingen te zien. Amstel Radier, Jillz Red en Desperados 50cl blik en
de innovaties van Vrumona: Royal club GOOOD energy, Mountain Dew en
Holy Soda zijn succesvol op de Nederlandse markt gebracht.
Eén innovatie overtreft al onze verwachtingen, Amstel Radier! En daarom
wil ik jullie namens de hele directie extra bedanken voor jullie inzet als
Amstel Radier ambassadeurs. Mede door jullie creatieve en enthousiaste
acties is Amstel Radier een enorm groot succes in Nederland!
In de video update van de directie vertel ik meer over de resultaten van het
eerste halfjaar. Deze kun je bekijken op HeiPort (via een Topstory en
HEINEKEN TV) en is bijgevoegd in de applicatie versie van HNL Magazine.
Met iedereen weer fris aan de start na de welverdiende vakanties, ben ik
ervan overtuigd dat we de schouders er goed onder kunnen zetten om de
finish op 31 december met mooie resultaten te halen.
Iedereen veel succes gewenst de komende maanden.
Willem de Jonge
Directeur HNS
HEINEKEhNL magazine 3