HEINEKEN GROOTHANDEL Lianne Bijleveld werkt als Account Manager Groothandel in het centrum van Amsterdam. Trots staat zij op het Rembrandtplein voor een groot bakstenen gebouw, en wijst naar de rode letters boven de ingang, 'Jantjes Verjaardag'. "Sinds dit jaar leveren wij aan dit feestcafé ons 'toppakket'", vertelt zij en refereert aan het totale pakket aan dranken die HEINEKEN levert. "En dit verkopen wij ook aan bekende horecazaken als SoHo en Blinq." NIEUWE KLANTEN DOOR MEER TRANSPARANTIE Dee maanden na de reorganisatie 'Horeca 2.0' waren niet altijd makkelijk voor de verkoopcollega's. Echter nu, een half jaar later, zijn de positieve gevolgen van de splitsing in de pils-afdeling (c.q. HEINEKEN Horeca) en de Groothandel goed zichtbaar, meent Jeroen Corver, Directeur HEINEKEN Groothandel. "Onze Account Managers specialiseren zich door de splitsing op een gerichter takenpakket en kunnen klanten nog beter adviseren. Zij krijgen hiervoor ook meer opleiding, training en coaching." Omgekeerd merken de klanten de extra aandacht ook in de verbeterde offertes, vertelt Jeroen. "HEINEKEN kampt al heel lang met het vooroor deel dat de producten duur zijn en de bezorgin gen niet flexibel." Maarten Bakker, Sales Manager Groothandel voor Noord-West Nederland vult aan: "Door de toenemende informatie op het internet kon een horeca ondernemer in het ver leden sowieso al veel informatie vergelijken. Nu zijn ook wij eindelijk in staat om meer transpa rantie aan te bieden door veel specifiekere voor stellen op artikelniveau. Dat schept vertrouwen." HEINEKEN neemt dus meer tijd voor de klant 14 HEINEKENJLmagazine

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2013 | | pagina 14