The Switch Frisse fles Pepsi Kick DRIE VRAGEN AAN... Ing Yan Ong, manager IT, over het nieuwe MCS-project. IWat gaat er gebeuren? "Het MCS-project staat voor Mail, Calendaring and SharePoint. Het houdt in dat de bestaande tools waarmee we met nu werken - denk aan e-mail, calendar, e-rooms -overgaan naar Microsoftpro- gramma's, met dus ook nieuwe functionaliteiten. Straks zal heel HEINEKEN werken met Outlook, Lync en SharePoint. Zie het als een inhaalslag." 2 Wat is de reden? "HEINEKEN wordt steeds gro ter en internationaleren samen werking wordt daardoor steeds be langrijker, zowel binnen HEINEKEN Nederland als met collega's elders. Moderne programma's bieden nieuwe, betere mogelijkheden voor onze dagelijkse manier van werken. Alles wordt een stuk makkelijker en efficiënter." 3 En, wanneer gaat het gebeuren? "Afgelopen zomer hebben we de voorbereidingen al getroffen om over te gaan naar Office 2010 en Internet Explorer 8. Dit jaar willen we helemaal over zijn op Lync, een applicatie waar- meeje bijvoorbeeld kuntchatten en bellen met collega's middels je computer. Met de overgang naar Outlook voor e-mail en calenda ring zullen we in 2013 klaar zijn. SharePoint, waarmee je documen ten kunt delen, moet klaar zijn in 2015. Wij realiseren ons dat dit allemaal een behoorlijke impact op de eindgebruikers heeft. Veel mensen werken thuis ook al met Microsoft-oplossingen, toch zullen we de nodige ondersteuning en training bieden bij deze overgang." Je kunt hem niet hebben gemist: de Heineken commercial The Switch. Daarin loopt een jongen samen met twee vrienden een wat stoffige, oude bar binnen. Echter, op het moment dat hij drie Heineken bestelt, verandert de bar in een coole club. Muren klappen naar achteren, een aquarium komt te voorschijn, publiek verschijnt, een band... Wat is de boodschap? Rob Griensven van het Heineken team: "De commercial is de aftrap van onze Star Serve campagne, waarin we consumenten erop willen wijzen dat een lekker biertje als Heineken perfect getapt moet zijn. Met een perfect getapte Heineken gaat als het ware 'een wereld voor je open'. Zoals altijd zit er een vette knipoog in de commercial. Wat dat betreft past hij dan ook perfect in de traditie van eerdere tv-spots als The Entrance en The Date (die laatste is alleen in het buitenland vertoond, red.)." Leuk detail: de commercial is opgenomen in een studio in Praag, waar de bar inclusief transformatie en uitklapbare delen helemaal is opgebouwd. De muziek is afkomstig van een veelbelovende band uit Australië: Clairy Browne The Bangin' Rackettes. The Switch zal later dit jaar, na de James Bond-campagne, weer een aantal weken op televisie te zien zijn. Vrumona bestormt met een aantal merken in een nieuwe fles het frisdrankenschap. Herkenbaar, eigentijds en door het innovatieve design ook nog eens tweemaal steviger dan de 'oude' fles. De goede grip zorgt voor meer gebruiksgemak. Bovendien geeft de consument in onderzoek aan een hogere aankoopvoorkeur te hebben voor deze fles. Tegelijk hebben de merken Crystal Clear en SiSi nieuwe labels gekregen. Hierdoor vallen de flessen nog meer op in het schap. Tot slot: de nieuwe fles is voor 25 procent van hergebruikt pet-materiaal gemaakt. Vanaf week 32 in heel Nederland op het schap. Misschien heb je er al over gehoord - of hem geproefd: de nieuwe Pepsi Kick. Pepsi met een dubbele shot cafeïne en nul suiker in een opvallende fles. Een belang rijke lancering waarmee Pepsi weer hét merk voor jongeren moet worden. DE CIJFERS: meer dan 250.000 verkocht verkrijgbaar in supermarkten en con- veniencekanalen (zie ook blz. 19) te beluisteren in 778 radiospotjes geshowd in 2.475 tv-commercials 3.000 sam ples uitgedeeld op festivals op 2.750 abri-locaties te zien 1.500 winkelvloer displays op 11 strategische locaties een ludiek evenement heineken nl magazine 7

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 7