Schijf van Vijf Nog meer slijternieuws BEKEND GEZICHT ^Slijter Dick Verboom van Drankenservice Gouda is fan van de Cooltap. Leon Zonneveld runt samen met zoon Kevin een familie-slijtersbedrijf in Maassluis. Jan-Cornelis Lips van Slijterij Nelis in Zevenbergen (links) krijgt zijn oud-collega Wim Nikkelen van HEINEKEN over de vloer. De Tilburgse hobbybrou- wer Mare Vriens ging eind augustus in de brouwerij in Wijlre aan de slag om 5000 kratten van zijn winnende pils van de Brand Pilswed strijd te brouwen, 't Mag, I zoals het pils heet, is dit v:.":'iï'1' najaar verkrijgbaar bij de Mitra-slijterijen (en bij lan Linders supermarkten). I l.T _j Klanten verleiden begint buiten. lecreaf/p De pijlers waarmee HEINEKEN Brouwerijen de slijter wil helpen het rendement te verbeteren zijn samengevat in de Slijtersschijf: 1. Schap sfeer 2. Service specialisme 3. Productaanbod kwaliteit 4. Actieve verkoop 5. Traffic binding In de Kanaalmap Slijterijen, die recent onder alle slijters in Nederland is verspreid, wordt het nader toegelicht. Eraan gekoppeld zijn activitei ten als de maandelijkse brochure Flessenpost met aanbiedingen, het Star Business Program ma, twee geschenkverpakkingenfolders per jaar, een Slijterskennisdag en het programma Bier van het Moment. de brouwerij garandeert hem bovendien twee keer per jaar van service en onderhoud aan de apparaten. Slijters met minder schapruimte die toch meer met speciaalbier willen doen, kunnen ook bij HEINEKEN terecht. Met het programma Bier van het Moment dat dit jaar werd geïntro duceerd en waarvoor recent het bijpassende display beschikbaar kwam. Op een beperkte ruimte kan de slijter zo toch meerdere bieren presenteren (zie kader vorige bladzijde). Bij Slijterij Nelis in Zevenbergen hebben ze het net een paar weken in huis. De goedlachse eige naar Jan-Cornelis Lips is er blij mee. Hartelijk schudt hij Wim Nikkelen de hand als deze bin nenkomt. Ze waren ooit collega's op dezelfde afdeling, want Lips was jarenlang slijterij- en horecavertegenwoordiger bij HEINEKEN voordat hij in 2003 zijn winkel opende. Naast zijn slijterij runt hij ook een eigen groothandel vanwaaruit hij zowel met Cooltaps de feestjes thuis bevoorraadt als evenementen en een aantal horecabedrijven van bier voorziet. "Met de verkoop van kratjes alleen ga ik het niet redden. Daarom ben ik blij met dit soort ondersteuning. En ik zie ook dat het werkt, zo'n display. Sol en Desperados, daar deed ik voor die tijd nooit zoveel in. Die lopen goed nu!"

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2012 | | pagina 10