voetbalsponsoring van het Heineken-concern is in beweging. Recent werd bekend dat Heineken de sponsoring van de Champions League overneemt van Amstel, terwijl Amstel volgend jaar de gewilde Eredivisie gaat sponseren. Wie sponsort de mooiste competitie? Erik: "Internationaal is besloten dat de Champions League van Amstel naar Heineken zou gaan. De Champions League is natuurlijk een internationaal sponsorship en dat past het best bij Heineken." Jan Willem: "Bij Amstel vinden we dat jammer, maar we begrijpen het wel. De cup heeft ons veel gebracht. In alle 150 landen die eraan meedoen hebben we het merk en imago van Amstel een enorme boost kunnen geven." Erik: "De Champions League cup is enorm gegroeid, hè? Kijk alleen al naar hoe belangrijk voetbal is in Brazilië of China. Markten die voor Heineken erg belangrijk zijn. Het aspiratie niveau van Heineken is de beste van de klas te zijn. Dat past heel goed bij dat andere topmerk: de Champions League." Erik: "Amstel wordt anders gepositioneerd en daar hoort nationaal voetbal bij. Week in, week uit kijkje voetbal met vrienden, in het café, of in de kantine. Die lokale aansluiting is inderdaad erg belangrijk." Jan Willem: "Daarom zijn we ook zo blij dat het gelukt is de gewilde Eredivisie binnen te halen. Daar waren flink wat brouwers in geïnteresseerd. We hebben het gewonnen op inhoud en overtuigingskracht. We wisten al langer dat het contract voor de Champions League zou worden geëvalueerd, en dat we het misschien kwijt zouden raken. We hebben niet stilgezeten en gezocht naar een nieuwe verbintenis. Amstel is nu één van de vijf sponsorpartners voor de Eredivisie. Het is in Nederland het sterkste voetbal, en we kunnen er het hele jaar actief mee aan de gang. Daar zijn we best trots op." Erik: "Dat kan ik me goed voorstellen. We mogen er trots op zijn dat Amstel de roots in voetbal nog meer versterkt met het nieuwe sponsorship van de Eredivisie." LEEFTIJD 35 FUNCTIE marketing manager van Amstel WIL OOIT NOG EENS in het buitenland werken FIAAT mensen die niet open zijn over wat ze willen LEEFTIJD 37 FUNCTIE senior brandmanager Sponsoring Heineken Brouwerijen HAD OOIT NOG EENS een Touretappe willen winnen, maar heeft dat gezien leeftijd en conditie opgegeven HAAT de wekker 's morgens

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken NL Magazine | 2005 | | pagina 26