brouwerij 's-Hertogenbosch SAMEN VOOR GOUD! Bierkratsessies 2007 Heineken gaat Amstel-bier brouwen in Zuid-Afrika Murphy was here AM-team Brouwhuis 4 van start Fanvaria: percussionist haalt praktijkdiploma Bart van Dongen wint Brouwerij Cultuur prijs nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging A2 in april op de schop Heineken op Schiphol Even voorstellen Er was voor de 6e editie van de Bierkratsessies gekozen voor een iets gewijzigde opzet. In plaats van een gezamenlijke sessie van Brouwen en Verpakken, waren er nu afzonderlijke bijeenkomsten voor deze twee productieafdelingen. Voor Verpakken in het bedrijfsrestaurant en voor Brouwen in het hart van de afdeling: Brouwhuis 4. Paul Bleijs klom op het inmiddels traditionele bierkrat om de stand van zaken bij Heineken, HNS en de Bossche Brouwerij uit de doeken te doen. Hij deed dit afwisselend met Petra Hissink voor de Brouwafdeling en met Henk Wymenga bij Verpakken. HNS vindt de Bierkratsessies een absolute 'must' voor iedere HNS medewerker. Daarom was deelname aan een van de zes sessies dan ook verplichte kost. Heineken HNS Was 2005 al een goed jaar voor Heineken en HNS, 2006 was, zoals de voorzitter van de Raad van Bestuur Jean Franpois van Boxmeer het uitdrukte: "A strong year for Heineken!" Het merk Heineken groeide met maar liefst 11,8 procent tot 22,5 miljoen hectoliter! Dit is de grootste toename in 20 jaar tijd. Het succes van Heineken Light in de USA droeg daar veel aan bij. Centraal in de presentatie van Paul Bleijs stond de visie van HNS, dat wat ze wil zijn: een Trotse, Leidende, Doelmatige Brouwer. Dat vertaalt zich in de missie van HNS: Lagere kostprijs Kortere levertijd naar de klant Hogere kwaliteit Snellere introductie van (N)ieuwe (P)roduct (I)nnovaties Heineken Brouwerij 's-Hertogenbosch De Bossche Brouwerij wilBenchmark zijn voor World Class Performance voor grote Brouwerijen met een complex productenpakket." De benchmarks zijn daarbij: Kwaliteit Kosten per hectoliter PCM: best practices Het streven is een maximalisatie van de productie tot boven 7 miljoen hectoliter. Paul besloot zijn presentatie met de introductie van wat het motto van de Bossche Brouwerij is voor de komende jaren: "Samen voor goud!" Amstel-bier wordt in Zuid-Afrika niet langer gebrouwen door SABMiller. Heineken gaat een eigen brouwerij in het land neerzetten. Tot dit project is afgerond, zal het bier uit Europa moeten worden geïmporteerd. Heineken kwam vorig jaar tot de conclusie dat de overeenkomst met het Zuid-Afrikaanse SABMiller moest worden verbroken en begon daartoe een arbitrageprocedure. Aanleiding daarvoor was de overname door SABMiller van het Colombiaanse Empresarial Bavaria in 2005. Dat gebeurde via een aandelenruil. BevCo, de onderneming die de Zuid-Amerikaanse bierbrouwer controleert, nam daarbij een belang van 15,1 procent in het nieuwe, gefuseerde bedrijf. De zeggenschap binnen SABMiller veranderde daarmee en was schadelijk voor de belangen van Heineken. De distributie en marketing in Zuid-Afrika voor Amstel bier is voortaan de verantwoordelijkheid van Brandhouse, waar Heineken een belang in heeft. In Zuid-Afrika heeft Amstel een marktaandeel van 8 procent. Deze ontwikkeling zal ook gevolgen hebben voor Heineken Nederland Supply. Op tijdelijke basis zal HNS een deel van de benodigde productie voor haar rekening nemen. Binnenkort vindt hierover overleg plaats. Meer informatie in een volgende uitgave van Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws. Heineken 22 maart 2007 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND. Werkzaamheden aan de snelweg A2 hebben ook invloed bij Heineken. De wereld van Heineken begint op Schiphol met de onthulling van de eerste digitale Heineken-reclamezuil op de luchthaven. Willeke van Lith is onlangs begonnen als Senior HR-adviseur. In dit nummer stelt zij zich aan u voor. Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2007 | | pagina 1