Voormalige Brouwerij Ankerpunt ERIH Heineken 24-pack met groene Twister v -A Stefano Caravello m Primeur op het Albert Heijn-schap: S-HERTOGENBOSCH NIEUWS Even voorstellen... De voormalige Heineken Brouwerij Stadhouderskade, A/Hel voor de ouderen, in Amsterdam is opgenomen als Ankerpunt in de 'European Route of Industrial Heritage (ERIH)'. In het nog bestaande deel van de oude Brouwerij is nu de Heineken Experience gevestigd. [plat] Hildebrand de Boer, ERIH coördinator voor Nederland, omschreef hierbij "Heineken als een symbool voor de voedsel en drankenindustrie. Wij zijn verheugd dat Heineken het belang van zijn historische erfenis erkent!" Tijdens een speciale ceremonie werd de plaquette onthuld die aangeeft dat dit historische gebouw waarin het immens populaire museum is gevestigd, Europese waarde heeft. De ERIH is een internationaal netwerk van de belangrijkste erfenissen op industrieel gebied. Dit omvat niet alleen productiebedrijven maar ook bedrijventerreinen en interactieve technologie musea. De ruggengraat van de route bestaat uit 'Ankerpunten' plaatsen die voor bezoekers een startpunt kunnen zijn voor een heel scala aan locale routes en attracties. Ik ben Stefano Caravello, 38 jaar en vader van 3 kinderen. Mijn Heineken loopbaan begon bij Vrumona in 2000 als medewerker orderacceptatie en distributie. Daarvoor was ik teamleider en keurmeester op de groente en fruitveiling in Poeldijk. Begin van dit jaar ben ik begonnen bij OS (Operationele Planning). Sinds ongeveer 2 jaar ben ik een gepassioneerd recreatief duiker en reis daarvoor zoveel mogelijk naar de mooiste plekjes op onze aardbol. Stefano Caravello Ankerpunt s4 - Aï - 1 «r Na het succes van de 6-pack en 12-pack introduceert Heineken een nieuwe verpakking met 24 Heineken-fiesjes van 25 cl. Het betreft de bekende groene Twister fles' (met schroefdop) voor eenmalig gebruik. Het nieuwe product is vanaf 19 februari exclusief geïntroduceerd bij Albert Heijn met een mooie introductie-aanbieding. Heineken maakt al jaren gebruik van groene flessen. Voorbeelden hiervan zijn de succesvolle introducties van de Heineken Longneck in de horeca in 1996 en deze 25 cl Twister fles in de retail in 2002. Wereldwijd wordt Heineken-bier overigens ook in groene flessen verkocht. Het groene 25 cl Twister flesje was tot nu toe alleen te verkrijgen in 6-pack of een 12-pack. Die varianten hebben laten zien dat de consument de fles waardeert omdat deze lekker in de hand ligt, eenvoudig open te krijgen is door de schroefdop, en er verfrissend en eigentijds uitziet. De verpakking van de 24-pack is mooi en onderscheidend. En ook makkelijker te dragen omdat het minder zwaar is dan een krat. De 24-pack wordt voorlopig exclusief door marktleider Albert Heijn in het assortiment opgenomen. Dit betreft een gezamenlijke pilot. Met ingang van 19 februari is de 24-pack dus bij alle Albert Heijn-winkels op het schap te vinden. Hierbij willen we alle medewerkers van Heineken Nederland Supply die hieraan hebben meegewerkt, van harte bedanken voor hun inzet! Heineken Nederland Sales (Trade) Marketing afdeling Wftwuvy. •V. European Route of Industrial Heritage www.erih.net UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2007 | | pagina 6