brouwerij 's-Hertogenbosch EXPORTLOODS ONHERKENBAAR VERANDERD Vollenhoven's Stout Logistiek Prijs 2006 voor Heineken terug! Resultaten health-check Theorie en praktijk in PKE Succesvol concours Fanfare-orkest Koos Woltjens: Amadeiro XXV Gemengde gevoelens Swiep in Thailand nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging In het Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws werd onlangs al vermeld dat DCS Export in samenwerking met de technische dienst en BSS ging starten met het plaatsen van de 7 crossdockbanen in de exportloods. Op dit moment is de bouw al ver gevorderd en is de 'oude' exportloods niet meer te herkennen. Begrip Tijdens de bouw van de crossdockbanen Testen verliest DCS Export wel een flink aantal In de weken van 10 december en 17 opslagplaatsen voor de geproduceerde december wordt het gehele systeem pallets. Om dit op te vangen is er tijdelijk getest voor de colonnes 11,17 en 23, een tent geplaatst voor de exportloods. Dat dit wil zeggen het WMS in combinatie maakt momenteel het werk lastig, maar met de transportbanen met pallets uit gelukkig hebben alle DCS medewerkers productie. Op 3 januari worden de laatste hier begrip voor en denken mee met de combinatietesten uitgevoerd, inclusief ontwikkelingen. colonnes 16A en 16B. Vanaf zondagavond 7 januari 2007 WMS zullen alle geproduceerde pallets van Er zijn vier DCS medewerkers vanaf de colonnes 11,16A, 16B, 17 en 23 via november vrijgemaakt en die zijn druk de transportbanen worden geladen in bezig met het testen van het gewijzigde containers en conventionele vrachtauto's Warehouse Management Systeem. Een voor distributie naar diverse markten in de opstart is altijd lastig, zeker bij een compleet wereld, nieuw project als de implementatie van de crossdockbanen. Het is namelijk voor Nicole van Lipzig, het eerst dat het Warehouse Management projectleider logistiek DCS Export Systeem machines aanstuurt, in dit geval de 7 transportbanen. Midden voor de afnamepunten van de colonnes zijn 4 van de 7 transportbanen gebouwd en elektrisch aangesloten. Lege pallets worden er zo nu en dan al overheen getransporteerd. In het weekend van 1,2 en 3 december worden de colonnes 11,17 en 23 op de 4 transportbanen aangesloten. Dan kan de test beginnen met een aantal pallets vanuit productie. Tussen kerst en oud en nieuw worden ook de colonnes 16A en 16B aangesloten. De colonnes 8A en 8B volgen later. Jan Kornaat neemt na 46 dienstjaren afscheid van de Bossche brouwerij. Een afscheid met gemengde gevoelens. Koos Woltjens is getransformeerd tot Amadeiro XXV. Hij volgt Karei Noordzij op als vorst van Oeteldonk. Swiep de Bever ging op vakantie in Thailand en wilde nu ook wel eens die brouwerij zien waar al die Quality Awards naartoe gingen! 30 november 2006 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND. De Logistiek Prijs 2006 van de Vereniging Logistiek Management (VLM) is toegekend aan Heineken. Wij ontvingen de prijs voor het project Starchain, een ketenverbeteringtraject gericht op exportbier naar de Verenigde Staten. De jury stond onder leiding van voorzitter professor Walter Ploos van Amstel, hoogleraar logistiek en informatie aan de Nederlandse Defensie Academie. Voorbeeld De jury noemt het project van Heineken "een voorbeeld voor veel andere ondernemingen". De extra kosten van voorraad houden worden meer dan gecompenseerd door een veel betere belading van de containers. De keten werd langer en dat druist eigenlijk in tegen de gangbare logistieke theorie, maar het leidt tot lagere kosten en een betere service aan de klanten. Zo hoeven de distributeurs in VS minder grote voorraden aan te houden. Voorheen moesten deze bedrijven soms 60 dagen op hun bestelling wachten. Nu krijgen ze deze binnen 2 dagen geleverd. Het Starchain project werd begin 2004 afgesloten. Daarna volgden nog een aantal optimalisaties. "Het project staat nu op de rails", stelt Fred Holvast, Manager DCS en vanaf 1 december Manager Demand Supply Management, die de prijs in ontvangst nam. Bron: Logistiek, 16/11/06 Heineken Nederland Supply

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 1