VACATURES
Deadline BHN 30
SPECTACULAIR HIJ
NIEUWE BOSTELSI
m 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS
Personeelsdossiers
r
Assistant Declarant Export/Zoeterwoude
Area Manager MENA /Amsterdam Hoofdkantoor
Experienced project manager SCS Portfolio Project
Management /Zoeterwoude
Medewerker Ondersteuningsteam Distributie /Bunnik
Global Account Manager Airports Duty Free Retail
/Amsterdam Hoofdkantoor
De deadline voor BHN30 is donderdag 23 november 2006.
Kopij voor dit nummer kunt u mailen naar:
G.Sman@Heineken.nl, telefoon 073-6209343.
Bostelsilo nr. 2 was na 38 jaar dringend aan
vervanging toe. De wanddikte van de stalen
silo was op diverse plaatsen al behoorlijk
afgenomen en op een aantal plaatsen zelfs
doorgeroest. Door de extreem hoge kosten
was reparatie geen optie. Er werd een nieuwe
bostelsilo besteld.
De afmetingen en uitvoering van de nieuwe
bostelsilo is gelijk aan de oude. Daarmee is hij
ook gelijk aan de bostelsilo's 1 en 3. De opdracht
ging als 'Turn-Key' opdracht naar dezelfde firma
die ook in het verleden de bostelsilo's leverde.
In week 44 werd de nieuwe bostelsilo geleverd
en geïnstalleerd.
Transport per schip
De bostelsilo is 5 m. in diameter, 18 m hoog en
heeft een totaal gewicht van 21 ton.
Gezien deze afmetingen moest de silo per boot
naar 's-Hertogenbosch worden getransporteerd.
Op dinsdagmorgen 31 oktober begon het
spectaculaire hijswerk. De Bostelstraat en
de Brouwerijstraat waren afgesloten voor
al het verkeer. Uit veiligheids overwegingen
werd ook de gehele omgeving, waar de
hijswerkzaamheden zouden plaatsvinden -zowel
binnen als buiten de gebouwen- geheel afgezet
met rood/witte lint en waarschuwingsborden.
Er werden 2 grote hijskranen opgesteld van 150
en 500 ton hefvermogen, met een uitschuifbare
mast van 55 meter lengte. De oude bostelsilo
werd met de grootste hijskraan opgepakt en
verticaal 20 m opgehesen. Vervolgens werd
de silo over het dak van BH4 gedraaid en in de
Brouwerijstraat weer aan de grond gezet. Met
assistentie van de tweede hijskraan werd de silo
vervolgens horizontaal op de straat gelegd.
Karwei geklaard!
Het schip met de nieuwe bostelsilo lag al voor de
kade. Met 2 hijskranen werd de silo uit het schip
gehesen en verticaal aan de grote hijskraan
gehangen. In deze positie werd de conus onder
de bostelsilo gemonteerd. Vervolgens werd de
silo, met de grote hijskraan over BH4 gehesen
en met uiterste precisie, weer op de bestaande
ondersteuning van de oude bostelsilo geplaatst.
De bevestigingspunten pasten precies en de
bouten konden zonder problemen worden
aangebracht. De grote hijskraan werd verder
nog gebruikt om de kleine materialen zoals;
leuningen, dampafvoerpijp, bordes, etc. naar
boven te brengen. Met de 2 hijskranen werd de
oude bostelsilo in de boot gelegd en afgevoerd
naar de sloperij. Om 17:00 uur was het karwei
geklaard. In de dagen erna werd de bostelsilo
verder afgemonteerd zodat deze op vrijdag 3
november weer gebruiks klaar was.
Het was een uitzonderlijk stukje hijswerk, wat
met een goede voorbereiding, deskundige
firma's en vakbekwame mensen, succesvol is
uitgevoerd.
In 2007 staat bostelsilo nr. 1 op de nominatie om
vervangen te worden. We hebben nu gezien, dat
we ook die klus weer met vertrouwen tegemoet
kunnen zien.
Theo Sanders
Projectleider Projectenbureau.
ledereen die bij de afdeling P&O op
bezoek is geweest heeft de kasten vol met
personeelsdossiers zien staan. Voor iedere
werknemer is bij zijn haar indiensttreding
een dergelijk dossier aangemaakt
waarin gedurende het dienstverband
de werkgerelateerde 'levensloop' wordt
bijgehouden.
In het dossier is bijvoorbeeld de
aanstellingsbrief met daarin de functie, het
salaris, de arbeidsduur, soort contract etc,
opgenomen. Elke verandering die plaats vindt
gedurende het dienstverband zoals relevante
persoonsgegevens en, bijvoorbeeld,
gespreksnotities worden in het dossier
verwerkt. Per 1 januari 2007 verdwijnen deze
papieren dossiers en worden vervangen door
zogenaamde 'E-files'. Vanaf dat moment is
alle dossier informatie via de elektronische
snelweg op te vragen.
Vertrouwelijkheid
De P&O afdeling heeft nog behoorlijk wat
werk te verzetten voordat alle dossiers
klaar zijn om overgezet te worden naar
elektronische files. Omdat elk dossier
gescand moet worden en elk document
één scan betekent, worden alle dossiers
eerst geschoond. Dit betekent dat
alle niet (langer) relevante informatie
uit de dossiers verwijderd wordt. De
dossiers worden daarna met behulp van
zogenaamde tabbladen opnieuw ingedeeld
en vervolgens professioneel gescand. Dat
Walther Klijn, P&O adviseur DCS
de vertrouwelijkheid gewaarborgd blijft is
vanzelfsprekend. U kunt er vanuit gaan dat
iemand die nu daartoe niet gerechtigd is
ook in de nieuwe situatie uw dossier niet kan
inzien. Wie kan de dossiers dan wel inzien? De
medewerkers van de P&O ondersteuning, De
hoofden P&O, de P&O-adviseurs (alleen van
de medewerkers in hun verzorgingsgebied)
en de medewerkers van Arbeidszaken.
Veranderingen (mutaties) worden alleen
uitgevoerd door de medewerkers van het
Shared Service Center. Natuurlijk blijft het
zo dat managers inzage kunnen krijgen in
het dossier van hun medewerkers. Alleen zal
dat niet langer in een groene map zijn maar
achter een beeldscherm op de afdeling P&O.
Efficiëntie
Waarom doen we dit eigenlijk? Daar zijn
verschillende redenen voor die allemaal een
doel hebben: het verhogen van de efficiëntie.
Het levert tijdwinst op doordat het archiveren
veel sneller plaats vindt. Als een medewerker
bijvoorbeeld wordt overgeplaatst, is het
dossier als het ware met een druk op de
knop ook overgeplaatst. Ook bespaart het
veel ruimte en papier. Bovendien is het
dossier altijd up to date en door de daartoe
gerechtigde personen direct op te vragen.
Ook als hij zij op dat moment op een andere
locatie werkzaam is.
UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND