DE NIEUWE MANNEN IN PETRA'S LEVEN ONsaftV 4 Afscheid van Ger Nijholt en Peter de Groen m Amstel kondigt restyling merkloqo aan ZELFDE RECEPT, ANDER GEZICHT VOOR ONS BIER fiSrjwcht 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS Q i*elfte recent WH. 30cie Ait m. Op 29 september namen Ger Nijholt en Peter de Groen afscheid van Heineken. Ger stop zijn actieve loopbaan bij Heineken als medewerker van de wasserij van bedrijfskleding in de Brouwerij van 's-Hertogenbosch. Daarvoor heeft Ger gewerkt als medewerker van het Milieustation, ruim 23 jaar als vorkheftruckchauffeur en zoals zo velen is hij gestart in de afdeling Bottelarij. Naast zijn werk maakt Ger zich verdienstelijk als EHBO'er bij talloze Heineken evenement en hij raakt het balletje nog steeds goed bij de Heineken tafeltennisvereniging. En dat zal hij in de toekomst zeker blijven doen. Peter de Groen nam na 37 jaar afscheid van Heineken. Die jaren heeft hij helemaal volgemaakt binnen Verpakken. Dat deed hij bij de toenmalige Onderhoudsdienst, als Groepsleider en de laatste 10 jaar als coördinator Arbo en Veiligheid. Peter had naast zijn dagelijks werk ook tal van andere 'beslommeringen'. Clubs en verenigingen van de OR tot de Motorclub en sinds kort de Fanfare, kennen Peter als bestuurder. Wij wensen Ger en Peter nog vele gelukkige jaren toe. Even voorstellen... Marte Janssen Ik wil me graag aan jullie voorstellen. Ik ben Marte Janssen, ik ben 21 jaar en ik loop sinds 2 oktober stage op de afdeling P&O hier op de Brouwerij in 's-Hertogenbosch. Ik heb altijd in een dorp in Midden Limburg gewoond. Nadat ik daar mijn vwo-diploma had behaald in een mooi dorpje in Limburg, ben ik op kamers gaan wonen in Tilburg. Daar heb ik 3 jaar Personeelwetenschappen gestudeerd aan de Universiteit van Tilburg. In die drie jaar werd het steeds duidelijker dat praktisch bezig zijn, beter bij mij past dan onderzoek doen. Daarom ben ik dit jaar overgestapt naar de opleiding Personeel en Arbeid aan de Hogeschool van Utrecht. In Utrecht ben ik in het derde jaar begonnen, dit betekent 10 maanden stage lopen bij een bedrijf. Na een sollicitatie ben ik op die manier bij de P&O afdeling in 's-Hertogenbosch terechtgekomen. Op het moment heb ik allerlei verschillende werkzaamheden. Ik heb de coördinatie van de stages als taak gekregen en ik voer uiteenlopende opdrachten uit voor de P&O adviseurs en de ondersteuning. In het tweede halfjaar van mijn stage ga ik een onderzoek opzetten waar eventueel nuttige informatie uit gehaald kan worden. Ik hoop dat ik hier veel ga leren. Als jullie een keer op de P&O afdeling moeten zijn dan zien jullie mij vast wel een keertje zitten. Op 1 oktober j.l. waren er grote veranderingen in het management Brouwen. EefStiekema trad aan als Rayonmanager Brouwen en Tjeerd Meijer nam als Rayonmanager Filtratie en Energie onder zijn hoede. Ze stellen zich hier (opnieuw) voor. Even opnieuw voorstellen.... EefStiekema Hoewel ik nu zo'n driejaar in 's-Hertogenbosch werk, wil ik me toch weer voorstellen. Ik ben namelijk sinds 1 oktober van functie veranderd... De afgelopen jaren heb ik op het Rayon Binnenland gewerkt als Teamleider Verpakken in de C ploeg. Het is een periode waar ik met veel plezier aan terugdenk. We hebben met de gehele club van Binnenland een aantal mooie prestaties neergezet als het gaat om verbetering van OPI's, vreemd gas cijfers en verpakkingskwaliteit, daarnaast hebben we een voorspoedige invoering gehad van autonoom onderhoud (AM) in de teams. Het was echter tijd om verder te gaan... Op 1 oktober ben ik begonnen als Rayonmanager Brouwen. Deze afdeling heeft een stevige uitdaging, nu en in de komende jaren, als het gaat om het verhogen van het brouwvolume. Daarnaast is er inmiddels een begin gemaakt met het werken volgens de TPM methodiek. Dit uit zich bijvoorbeeld in het uitrollen van het AM team in de malerij. Eind september heb ik hiervan de Total Clean Out al mogen meemaken. Het was een dag waarin duidelijk werd dat als we samen een klus aanpakken, we veel kunnen bereiken! Al met al hebben we als afdeling de komende jaren een mooie klus te klaren. Ik zie er naar uit om deze samen met de brouwers en ondersteuning te doen! Even voorstellen....Tjeerd Meijer Mijn naam is Tjeerd Meijer en ben sinds 1 oktober Rayonmanager Filtratie en Energie. Ik werk sinds januari 2000 bij Heineken, begonnen als Consultant bij Corporate Distribution Logistics, vervolgens Supply Chain Management Trainee geweest en de laatste 2,5 jaar als Teamleider van Colonne 5/6 bij Vrumona. In mijn laatste functie was de focus vooral gericht op het verhogen van de output van de colonnes en het implementeren van AM, wat ook tot goede resultaten heeft geleid. Na twee en een halfjaar Fris is het nu een mooie uitdaging om naar het Bier te gaan. Een nieuw werkveld, nieuwe mensen en een nieuwe organisatie. Dat werkt erg inspirerend. De afdelingen draaien op dit moment goed en daar zullen we dan ook gewoon mee doorgaan. De nadruk zal de komende tijd liggen op de naderende intergratie van de afdelingen Brouwen en Filtratie, de implementatie van TPM en een verdere verbetering van de operationele performance van de Rayons Filtratie en Energie. Het wordt in ieder geval een boeiende tijd om met elkaar deze doelstellingen te behalen! Ik heb er zin an! Amstel introduceert nog vóór de komende feestdagen een nieuwe merkuitstraling. In november worden als eerste de 30 en 50 cl retourflessen voorzien van nieuwe etikettering. Opvallend in het nieuwe design is de hoofdrol voor de befaamde Amstel 'bull's-eye', (bovenkant wit, onderkant rood). Het ronde merklogo vervangt het oude ovale etiket en de gele rand wordt goudkleurig. Met deze nieuwe uitstraling wordt bevestigd dat Amstel een eigentijds en kwalitatief hoogstaand merk is. Kortom, een merk waar je als bierliefhebber trots op kunt zijn. "De komst van het nieuwe Amstel etiket wordt momenteel aangekondigd op de standaard retourflessen. Hiervoor hebben we een speciaal rug-etiket ontwikkeld met de tekst 'Binnenkort: ONS BIER: zelfde recept, ander gezicht'" aldus Joost de Bree, bij Amstel Marketing verantwoordelijk voor het redesignproject. Op de aankondiging is als sneak preview ook een flesje in de nieuwe Amstel-stijl afgebeeld. De flessen blijven overigens voorzien van de goudkleurige Superpingels-kroonkurken. Na de retourflessen worden in zes maanden tijd ook de meeste andere verpakkingen en merkmaterialen van Amstel aangepast. Peter de Groen Marte Janssen Ger Nijholt amstei.nl UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 7