DRIE DAGEN LLOYD'S OVER DE VLOER 'AS'- Heineken Motor Club bezoekt Lorelei Even voorstellen. Norbert Cappetti {*- "V Gezien op vakantie 'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS Van dinsdag 3 tot en met donderdag 5 oktober hield Lloyd's een audit op de Bossche Brouwerij. Jaqueline Bertens, beheerder managementsystemen, doet daarvan verslag in BHN. Allereerst bedank, ook namens de auditoren, iedereen hartelijk voor alle medewerking tijdens de audit. Er is open en betrokken gesproken over onder meer alle veranderingen in de afdelingen, de borging hiervan en waar onze focus ligt. ISO 9001:2000 (kwaliteit), ISO 14001:2004 (milieu), HACCP (Voedselveiligheid) en GMP+ BI (Diervoederveiligheid) De nadruk lag vooral op continu verbeteren en tevreden klanten. Daarbij hanteerden de auditoren Thomas Zwiers, Alex Roovers en Cecile Willems de volgende auditthema's: Projectmanagement en management of change Borgen en verbeteren Tracking Tracing Implementatie GMP+ BI De volgende afdelingen werden bezocht: SHE, TQM, de Energiedienst, Rayon Speciale Verpakkingen, de Technische Dienst, P&O, Magazijn Eenmalig Verpakken, het Centraal Magazijn, Recycling en Brouwen voor wat betreft GMP+. Laag Klachtenniveau Her-evaluatie milieuaspecten Tracking Tracing systeem Brouwerij 's-Hertogenbosch wordt voorgedragen voor certificatie van GMP+B1 Wat gaat niet goed: Focus ligt te veel op Plan en Do Onvoldoende controle en bijsturing Eigen audits geven hetzelfde beeld; nog geen actieplan Waar gaan we ons op richten: Check en Act (meer controle en bijsturing) Actieplan opstellen om genoemde tekortkomingen aan te pakken en op een juiste manier in onze organisatie te implementeren Op 1 maart 2007 wordt tijdens een extra bezoek van Lloyd's inzake ISO 9001 en 14001 beoordeeld in hoeverre ons actieplan is uitgewerkt en geïmplementeerd. De reguliere Lloyd's audit vindt volgend jaar plaats op 9,10 en 11 oktober. Jacqueline Bertens Het weekend van 22/24 september ging de HMC met zijn jaarlijkse meerdaagse toertocht naar de Eifel. Op bezoek bij de fameuze Lorelei De weergoden waren ons goed gezind en mede daardoor is voor motorrijders zo'n weekend al voör 90% geslaagd. Tel daarbij op dat we met een gezellige groep waren, we een goed onderkomen hadden en er vanuit Heineken ook aan ons was gedacht, dan is het weekend zelfs meer dan geslaagd. Vanuit Nederland richting Duitse grens al meteen overal de binnenwegen genomen. De eerste stop was net voor de grens en daar heerlijk in het zonnetje van een kop koffie met Limburgse vlaai genoten. Dieper Duitsland in en het wordt meer heuvelachtig en de wegen bochtiger. Via de Nürburgring naar Daun waar we ons verblijf hadden. Na zo'n zware dag is een pot bier niet te versmaden en daar hebben ons toen maar aan overgegeven. De tweede dag een wonder mooie tocht op zoek naar Die Lorelei. Het land tussen de Moezel en Rijn, zoiets als bij ons tussen Maas en Waal maar dan anders. Een lange tocht en uiteindelijk bij deze schone Jungfrau aangekomen was het te moeilijk om daar met de motor naar toe af te dalen. We wilden de naam die deze blonde dame heeft geen eer aan doen. Zondag weer terug naar Nederland via de Belgische Ardennen en kunnen we terug zien op een zeer mooi motor weekend. Walter Leijtens i/ i - v IkcVi 1 Weg...maar nog niet helemaal Ik roep zeker al een halfjaar dat 31 oktober 2006 mijn laatste werkdag zou zijn. Dat is het ook wel, maar niet helemaal. Mijn collega Norbert Cappetti neemt vanaf 1 november al mijn taken over behalve het hoofdredacteurschap van Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws. Dat blijf ik doen tot mei 2007. Tijdens de productie van iedere BHN ben ik dan ook enkele dagen te vinden op mijn oude stek. Het e-mail adres g.sman@heineken.nl en het telefoonnummer 073-6209343, blijven hetzelfde. Het blijkt voor ons 'oudjes' van de staf blijkbaar erg moeilijk om afscheid te nemen van de tweede verdieping van het kantoorgebouw. Gerrit Sman Het is altijd leuk als mensen foto's insturen waarop Heineken op een meer dan 'gewone' manier in beeld komt. Dirigent Georges Moreau van de Heineken fanfare stuurde deze foto in gemaakt tijdens zijn vakantie op Malta. Deze uitbundige Heineken uitstalling vond hij in de 'Republic Street' van de Maltese hoofdstad Valletta. Zo zie je maar: Heineken kom je overal en altijd tegen! Vanaf 1 november word ik voor Heineken Brouwerij 's- Hertogenbosch het nieuwe aanspreekpunt voor communicatie en PR. Ik krijg de haast onmogelijk taak om 'mister 's-Hertogenbosch' - Gerrit Sman - te vervangen, die op 31 oktober afscheid neemt! Mijn carrière bij Heineken is nog jong. Sinds december vorig jaar ben ik in dienst getreden bij de communicatieafdeling in Zoeterwoude als communicatieadviseur en perswoordvoerder. Ik adviseer onder andere het Heineken marktingteam op het gebied van public relations in de breedste zin des woords. Zo heb ik onder meer bijgedragen aan de publiciteit rondom onze WK jagershoed, BeerTender en Heineken Extra Cold. Hiervoor was ik zes jaar PR Manager bij drogisterijketen Etos. Oftewel "d'n Etos", zoals ze dat in het Brabantse zeggen. Mijn roots liggen overigens ook in Brabant; in 1967 zag ik het levenslicht in Waalre en ben vervolgens opgegroeid in Eindhoven. Daarna heb ik 7 jaar in Limburg gestudeerd, gewoond en gewerkt. Carnaval is mij dus met de paplepel ingegoten! De laatst jaren vier ik overigens graag carnaval in Oeteldonk! Inmiddels woon ik alweer ruim 10 jaar in het Westen, waarvan de laatst vijfjaar met vrouw Bianca en zoon Joep in het dorpje Abcoude, iets onder Amsterdam. Ik zal iedere dinsdag in het Bossche te vinden zijn. Het kantoor in Zoeterwoude blijft dus mijn vaste stek. Ik verheug me er erg op om de brouwerij en collega's te leren kennen. De komende weken hoop ik vele handjes te kunnen schudden en mijn gezicht te laten zien. Vanzelfsprekend hoop ik dat jullie ook mij weten te vinden! Kom gerust langs in kamer 046 - 2 etage. Mijn mailadres is n.cappetti@heineken.nl. Wat gaat goed: Productiviteit stijgt Archief! 7 11 05 -r. UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 6