DRIE DAGEN LLOYD'S OVER DE VLOER
'AS'-
Heineken Motor Club
bezoekt Lorelei
Even voorstellen.
Norbert Cappetti
{*- "V
Gezien op vakantie
'S-HERTOGENBOSCH NIEUWS
Van dinsdag 3 tot en met donderdag
5 oktober hield Lloyd's een
audit op de Bossche Brouwerij.
Jaqueline Bertens, beheerder
managementsystemen, doet daarvan
verslag in BHN.
Allereerst bedank, ook namens de
auditoren, iedereen hartelijk voor alle
medewerking tijdens de audit. Er is
open en betrokken gesproken over
onder meer alle veranderingen in de
afdelingen, de borging hiervan en
waar onze focus ligt.
ISO 9001:2000 (kwaliteit), ISO
14001:2004 (milieu), HACCP
(Voedselveiligheid) en GMP+ BI
(Diervoederveiligheid)
De nadruk lag vooral op continu
verbeteren en tevreden klanten.
Daarbij hanteerden de auditoren
Thomas Zwiers, Alex Roovers
en Cecile Willems de volgende
auditthema's:
Projectmanagement en
management of change
Borgen en verbeteren
Tracking Tracing
Implementatie GMP+ BI
De volgende afdelingen werden
bezocht: SHE, TQM, de Energiedienst,
Rayon Speciale Verpakkingen, de
Technische Dienst, P&O, Magazijn
Eenmalig Verpakken, het Centraal
Magazijn, Recycling en Brouwen voor
wat betreft GMP+.
Laag Klachtenniveau
Her-evaluatie milieuaspecten
Tracking Tracing systeem
Brouwerij 's-Hertogenbosch wordt
voorgedragen voor certificatie van
GMP+B1
Wat gaat niet goed:
Focus ligt te veel op Plan en Do
Onvoldoende controle en bijsturing
Eigen audits geven hetzelfde beeld;
nog geen actieplan
Waar gaan we ons op richten:
Check en Act (meer controle en
bijsturing)
Actieplan opstellen om genoemde
tekortkomingen aan te pakken en op
een juiste manier in onze organisatie
te implementeren
Op 1 maart 2007 wordt tijdens een
extra bezoek van Lloyd's inzake
ISO 9001 en 14001 beoordeeld in
hoeverre ons actieplan is uitgewerkt
en geïmplementeerd.
De reguliere Lloyd's audit vindt
volgend jaar plaats op 9,10 en 11
oktober.
Jacqueline Bertens
Het weekend van 22/24 september ging de HMC met zijn jaarlijkse
meerdaagse toertocht naar de Eifel. Op bezoek bij de fameuze
Lorelei
De weergoden waren ons goed gezind en mede daardoor is voor
motorrijders zo'n weekend al voör 90% geslaagd. Tel daarbij op
dat we met een gezellige groep waren, we een goed onderkomen
hadden en er vanuit Heineken ook aan ons was gedacht, dan is
het weekend zelfs meer dan geslaagd. Vanuit Nederland richting
Duitse grens al meteen overal de binnenwegen genomen. De eerste
stop was net voor de grens en daar heerlijk in het zonnetje van
een kop koffie met Limburgse vlaai genoten. Dieper Duitsland in
en het wordt meer heuvelachtig en de wegen bochtiger. Via de
Nürburgring naar Daun waar we ons verblijf hadden. Na zo'n zware
dag is een pot bier niet te versmaden en daar hebben ons toen
maar aan overgegeven. De tweede dag een wonder mooie tocht
op zoek naar Die Lorelei. Het land tussen de Moezel en Rijn, zoiets
als bij ons tussen Maas en Waal maar dan anders. Een lange tocht
en uiteindelijk bij deze schone Jungfrau aangekomen was het te
moeilijk om daar met de motor naar toe af te dalen. We wilden de
naam die deze blonde dame heeft geen eer aan doen. Zondag weer
terug naar Nederland via de Belgische Ardennen en kunnen we
terug zien op een zeer mooi motor weekend.
Walter Leijtens
i/
i
- v
IkcVi 1
Weg...maar nog niet helemaal
Ik roep zeker al een halfjaar dat 31 oktober 2006 mijn laatste werkdag zou zijn. Dat is het ook wel, maar
niet helemaal. Mijn collega Norbert Cappetti neemt vanaf 1 november al mijn taken over behalve het
hoofdredacteurschap van Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws. Dat blijf ik doen tot mei 2007. Tijdens de
productie van iedere BHN ben ik dan ook enkele dagen te vinden op mijn oude stek.
Het e-mail adres g.sman@heineken.nl en het telefoonnummer 073-6209343, blijven hetzelfde.
Het blijkt voor ons 'oudjes' van de staf blijkbaar erg moeilijk om afscheid te nemen van de tweede
verdieping van het kantoorgebouw.
Gerrit Sman
Het is altijd leuk als mensen
foto's insturen waarop
Heineken op een meer dan
'gewone' manier in beeld
komt. Dirigent Georges
Moreau van de Heineken
fanfare stuurde deze foto in
gemaakt tijdens zijn vakantie
op Malta. Deze uitbundige
Heineken uitstalling vond hij
in de 'Republic Street' van de
Maltese hoofdstad Valletta.
Zo zie je maar: Heineken kom
je overal en altijd tegen!
Vanaf 1 november word ik
voor Heineken Brouwerij 's-
Hertogenbosch het nieuwe
aanspreekpunt voor communicatie
en PR. Ik krijg de haast onmogelijk
taak om 'mister 's-Hertogenbosch'
- Gerrit Sman - te vervangen, die op
31 oktober afscheid neemt!
Mijn carrière bij Heineken is
nog jong. Sinds december vorig
jaar ben ik in dienst getreden
bij de communicatieafdeling in
Zoeterwoude als communicatieadviseur en perswoordvoerder. Ik adviseer
onder andere het Heineken marktingteam op het gebied van public
relations in de breedste zin des woords. Zo heb ik onder meer bijgedragen
aan de publiciteit rondom onze WK jagershoed, BeerTender en Heineken
Extra Cold.
Hiervoor was ik zes jaar PR Manager bij drogisterijketen Etos. Oftewel "d'n
Etos", zoals ze dat in het Brabantse zeggen. Mijn roots liggen overigens
ook in Brabant; in 1967 zag ik het levenslicht in Waalre en ben vervolgens
opgegroeid in Eindhoven. Daarna heb ik 7 jaar in Limburg gestudeerd,
gewoond en gewerkt. Carnaval is mij dus met de paplepel ingegoten! De
laatst jaren vier ik overigens graag carnaval in Oeteldonk!
Inmiddels woon ik alweer ruim 10 jaar in het Westen, waarvan de laatst
vijfjaar met vrouw Bianca en zoon Joep in het dorpje Abcoude, iets onder
Amsterdam.
Ik zal iedere dinsdag in het Bossche te vinden zijn. Het kantoor in
Zoeterwoude blijft dus mijn vaste stek. Ik verheug me er erg op om de
brouwerij en collega's te leren kennen. De komende weken hoop ik vele
handjes te kunnen schudden en mijn gezicht te laten zien. Vanzelfsprekend
hoop ik dat jullie ook mij weten te vinden! Kom gerust langs in kamer 046
- 2 etage. Mijn mailadres is n.cappetti@heineken.nl.
Wat gaat goed:
Productiviteit stijgt
Archief!
7 11 05
-r.
UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND