IC I EET GEZOND! brouwerij s-Hertogenbosch Vlekkeloze start Heineken Light in Verenigde Staten nieuwsbrief voor medewerkers van de Bossche vestiging IIIWiD IN HOLLAND Voetballers gezocht Afscheid Ab Cuppé Alle hens aan dek! Remco Rijsenbrij naar Kinshasa Bier goed voor economie Microbiologische analyses verbeterd! Slagwerkconcert Sinds 1 maart is Heineken Light in de Verenigde Staten verkrijgbaar in de horeca en vanaf 1 april ook in de supermarkten. HNS is er in geslaagd om de aanvoerpijplijn voldoende te vullen voor een vlekkeloze start. Vanwege de lange transporttijden (2,5 week naar New York en 5,5 week naar de oostkust) en het getrapte distributiesysteem in de Verenigde Staten, is HNS al heel vroeg begonnen met het vullen van de pijplijn. Wij hebben de eerste Heineken Light al in de laatste week van 2005 verstuurd naar het verst gelegen voorraadpunt, om ervoor te zorgen dat het product op 1 maart in de horeca verkrijgbaar was. In oktober 2005 waren we dus al druk bezig om de Supply Chain met onze leveranciers te plannen. Het plannen met een dergelijk lange tijdshorizon is gebaseerd op de verkoopvoorspelling van Heineken USA, maar omdat dit een nieuw product is, was er op dat moment weinig informatie voorhanden over hoeveel ervan verkocht zou worden. Vandaar dat Heineken USA gebruik heeft gemaakt van de gegevens van de testmarkten in de Verenigde Staten (waar we Heineken Light hebben uitgetest vanaf juli 2005) om die inschatting te maken. Spannend Om een indruk te geven van de grootte van de pijplijn: bij HNS hadden we al 2,7 miljoen dozen geproduceerd vóór 1 april, dus voordat de introductie van start ging in thuisverbruik. Daarna is het natuurlijk afwachten hoe de consument het apprecieert. Lees verder op pagina 6 Zoals we al eerder in het Brouwerij 's-Hertogenbosch Nieuws vermeldde en jullie ongetwijfeld ook merkten, is het eten in het bedrijfsrestaurant vanaf 1 februari op het project "Eet gezond, beweeg meer!" aangepast. Er zijn nu bijvoorbeeld minder snacks aanwezig en er is een uitgebreide saladebar ingericht. Dit werpt zeker zijn vruchten af. We zien dat het aantal verkochte snacks daalde en er goed gebruik wordt gemaakt van de saladebar! Prijswisseling In het bedrijfsrestaurant is een snack echter goedkoper dan een bordje salade. Om iedereen dus nog een extra duwtje in de goede richting te geven en de echte snackliefhebber eens op andere gedachten te brengen, hebben we in de week van maandag 5 juni tot en met vrijdag 9 juni de volgende actie in de kantine: De prijzen van de kroket/frikadel en het bordje salade worden omgewisseld! Dit betekent dat een snack deze week 1,12 kost en een bordje salade 0,25! We roepen iedereen dan ook op de snack deze week te laten staan en eens een bordje salade te proberen; dat is zeker zo lekker en veel gezonder! RjKAIVObl nieuws 19 1 juni 2006 UITGAVE VAN HEINEKEN NEDERLAND. 'SixVHeinekeri X De zomervakantie komt eraan en 'Alle Hens aan Dek' gaat weer van start. Zin in een unieke ervaring? - De brouwerijsector levert direct en indirect een flinke bijdrage aan de Nederlandse economie. 'De Driesprong' in St. Michielsgestel was toneel van een interessant slagwerkcon cert. Ook onze percussionisten waren erbij! Nederland Supply Commissie Gezond Leven Binnenkort voor de speciale prijs van.. 1,12

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Heineken Brouwerij Nieuws | 2006 | | pagina 1