AMSTEL DURFT DURFT U OOK? 1 APRIL MAAKTE DORSTIG A PILS VOLTREFFER I c rIST til fSDE HET IS ZO EENVOUDIG: DUIM OP DE CAPSULE VINGER ONDER DE FLIP O O O O c DIT IS DE MAN DIT IS Z 'N BIER DIT IS DE MAN DIT IS Z'N BIER DIT IS DE MAN DE MAN DIT IS AN DIT IS Z fN T IS Z'N BIER 'N BIER DIT IS DIT IS DE MAN MAN DIT IS DIT IS Z'N Z'N BIER IER DIT IS S DE MAN AN DIT IS T IS Z'N 'N BIER DIT IS E MAN DIT IS IS Z'N 'N BIER 'N BIER DIT IS IS DE MAN E MAN DIT IS AN DIT IS Z'N T IS Z'N BIER 'N BIER DIT IS DIT IS DE MAN DE MAN DIT IS J\N DIT IS Z 'N DIT IS Z'N BIER [Z'N BIER DIT IS R DIT IS DE MAN DE MAN DIT IS N DIT IS Z'N T IS Z'N BIER DIT IS Z'N BIER Z'N BIER DIT BIER DIT IS DE DIT IS DE MAN DE MAN DIT IS DIT IS Z'N Z'N BIER BIER DIT DIT IS D DE MAN, DIT IS Z'N BI BIER DIT IS DE MA DIT IS Z'N BIE BIER DIT IS DIT IS DE M DE MAN DIT I DIT IS Z'N BI Z'N BIER DIT BIER DIT IS D^ DIT IS DE MAN DE MAN DIT. IS DIT IS Z'N BIER Z'N BIER DIT IS BIER DIT IS DE DIT IS DE MAN DE MAN DIT IS DIT IS Z'N BIER Z'N BIER DIT IS BIER DIT IS DE MAN DIT IS DE MAN DIT IS Z'N BIER DIT IS DE MAN DIT IS Z 'N BIER DIT IS DE MAN 7 MIDDEN IN '67 EVENBEELD KJ KJ AMSTEL proost AMSTEL PROOST APRIL 1967 le JAARGANG No 2 Ja, Amstel durft. Amstel kwam half februari voor de dag met een geheel nieuwe reclame-campagne. Amstel introduceerde een nieuw beeldmerk en een serie opmerke lijke slogans, die overal in het land de tongen losmaakte. 'Dit is de man, dit is z'n bier' is een kreet, die niet meer los te denken is van Amstel Pils. En 'Vanavond om 6 uur' begint zich al aardig thuis te voelen tussen de mond-tot- mond-reclame-paardjes als 'Mor gen My lord....' en 'want Bums is dwarsgebakken.... Ja, Amstel durft midden in '67 te gaan staan. De ruim 1500 Amstel- medewerkers weten waarvoor ze brouwen. Weten ook voor wie ze brouwen. Weten dat ze best-bier brouwen. Bier dat barstensvol ge brouwen is met wat zij vindt dat hij verdient. Zij is de vrouw en hij is de man. Zij weet wat hém toe komt, en hij weet wat haar ple ziert. Beiden houden ze van Am stel Pils. Hij van dat koele biertje, zij van die frisse dronk. Daarom hulde ditmaal ook aan de bierdrin kende vrouw. De vrouw die elke dag met dat Amstel Pils klaar staat, maar óók de vrouw die er van tijd tot tijd zélf eentje 'pakt'. Zo'n vrouw, tijdens het jongste carnaval toevallig voor de lens van onze fotograaf, zo'n vrouw, die welhaast het evenbeeld van 'onze man' is, zo'n vrouw hoort in Am stel Proost. Al was het alleen maar om te zeggen: 'Amstel durft. Durft u ook?'. Studenten van de Technische Ho geschool in Enschede hebben de eerste april aangepakt om een grap uit te halen met de bij het Cash Carry bedrijf Twente gestatio neerde reusachtige Amstel-recla- mefles. Op een nacht hebben zij het gevaarte op een platte wagen naar het terrein van de Hogeschool vervoerd en daar op het dak van één der gebouwen een plaatsje ge geven. Toen, zeer tot hun spijt, niemand de fles op het spoor kwam, hebben zij op het gironummer van onze brouwerij in Amsterdam 15 cent gestort onder vermelding 'Verschuldigd statiegeld voor ge vonden Amstel bierfles van abnor male afmetingen.' Als afzender stond vermeld: 'Enkele zeer dorstige Amstelliefhebbers'. Ook dit leverde in eerste instantie wei nig op, zodat de jongelui zich op de vooravond van 1 april als ont- vreemders aanmeldden. Woensdag 5 april hebben zij de fles in op tocht met muziek en politie-escor- te door de straten van Enschede naar zijn plaats teruggebracht. Daar stond Amstel hen op te wach ten. Echter niet voor een bestraf fing, maar met voldoende flesjes Amstel-pils om niet alleen de dorst, maar ook de na-dorst flink te lessen. Tussen de vele tientallen nieuwe reclame-vormen van Amstel neemt de korte reclame-spot een belangrijke plaats in. In het 1 mi nuut durende filmpje komt de man, die in de campagne centraal staat, tot leven en geeft op nadrukkelijke wijze uiting aan zijn verlangen naar Amstel Pils. Deze spot is opgenomen in de avondvullende film 'Goal', een fraaie kleurenfilm over de wereld kampioenschappen voetballen 1966 in Londen. Door zijn sterke zwart- wit-werking staat onze spot hier mee in een opvallend kontrast. Het filmpje draait sinds enkele weken in een aantal bioscoop-theaters in Nederland en wordt door iedereen met stormachtig enthousiasme ontvangen. In relatie tot de film 'Goal' mogen we zeker van een voltreffer spreken. De spot wercl gemaakt door John Rosinga's Te- lefund Produkties en draait ook- gedurende één jaar in het Cinera- ma-theater in Amsterdam. In 'Goal' kunt u de spot zien in Alk maar (30 april en 1 mei), Amers foort (7 en 8 mei), Bergen op Zoom (28 en 29 april), Den Helder (29 april), Kerkrade (5 en6 mei), Koog aan de Zaan (2 t/4 mei), Leeuwar den (24 t/m 27 april), Roermond (1 t/m 3 mei), Sittard (7 en 8 mei), en Sneek (28 april). Het succes van de fliptopper is pas compleet, als u er een goed ge bruik van maakt. Dus altijd: duim op de capsule, wijsvinger onder de flip. ZÓ gemakkelijk. ZÓ handig. Eenvoudiger kan het niet. En be denk voorts: nooit de fliptopper terug op de (lege) fles, want dat geeft bij de terugkomst in de brou werij een hoop extra werk. Be steedt eens wat extra aandacht aan uw lege emballage. Amstel is er u dankbaar voor.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Amstel - Proost | 1967 | | pagina 1