smaakt naar meer succes Een jaar geleden introduceerde Heineken BeerTender. Met succes. In 2004 gingen er al 1,4 miljoen vaatjes over de toonbank en dat succes smaakt naar meer. Daarom staat er deze zomer het nodige op stapel. Beede rider wél lastig om het tapsysteem zo aan te passen dat het witbier zonder al te veel schuim getapt kan worden." Ton is als develop ment manager BeerTender, samen met testers Jaap Boom, Ard van Straten en kwaliteitsmanager Feodoor Martens, zo'n vier maanden bezig geweest om het tapsysteem aan te passen en te testen voor Wieckse Witte. Ton: "Het is een technisch ver haal, maar het komt erop neer dat we het aanvoerslangetje van het Wieckse Witte-vaatje vernauwd hebben. Voordat we deze aanpassing gemaakt hadden, schuimde het bier te veel. Dat leidt tot een afname van de hoeveelheid CO2 en dus tot minder Komende zomer staat allereerst een belangrijke uitbreiding van het assortiment voor BeerTender op het programma. Na Heineken, Amstel en Brand vindt de consument vanaf juni ook vaatjes Wieckse Witte in de winkel. "Gesprekken met BeerTender-gebruikers leerden dat er behoefte is aan speciale bieren", vertelt brandmanager Jacobine Lotgering. "Aan die wens geven we gehoor door ook Wieckse Witte aan te bieden." Voordat de fustjes Wieckse Witte in de winkel liggen, zijn er heel wat techneuten mee aan het werk geweest. "Witbier in een fust- je doen is niet zo moeilijk" vertelt Ton van der Pluijm. "Het is

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2005 | | pagina 8