smaakt naar meer
succes
Een jaar geleden introduceerde Heineken BeerTender. Met succes. In 2004
gingen er al 1,4 miljoen vaatjes over de toonbank en dat succes smaakt naar
meer. Daarom staat er deze zomer het nodige op stapel.
Beede rider
wél lastig om het tapsysteem zo aan te passen dat het witbier
zonder al te veel schuim getapt kan worden." Ton is als develop
ment manager BeerTender, samen met testers Jaap Boom,
Ard van Straten en kwaliteitsmanager Feodoor Martens, zo'n
vier maanden bezig geweest om het tapsysteem aan te passen
en te testen voor Wieckse Witte. Ton: "Het is een technisch ver
haal, maar het komt erop neer dat we het aanvoerslangetje van
het Wieckse Witte-vaatje vernauwd hebben. Voordat we deze
aanpassing gemaakt hadden, schuimde het bier te veel. Dat
leidt tot een afname van de hoeveelheid CO2 en dus tot minder
Komende zomer staat allereerst een belangrijke uitbreiding van
het assortiment voor BeerTender op het programma. Na
Heineken, Amstel en Brand vindt de consument vanaf juni ook
vaatjes Wieckse Witte in de winkel. "Gesprekken met
BeerTender-gebruikers leerden dat er behoefte is aan speciale
bieren", vertelt brandmanager Jacobine Lotgering. "Aan die
wens geven we gehoor door ook Wieckse Witte aan te bieden."
Voordat de fustjes Wieckse Witte in de winkel liggen, zijn er heel
wat techneuten mee aan het werk geweest. "Witbier in een fust-
je doen is niet zo moeilijk" vertelt Ton van der Pluijm. "Het is