Sisi 50% minder suiker Heineken Cool Can Geflitst 'P'fË 'a* m ir~" maar bevatten 50% minder suiker en géén kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Ondertussen zijn ook de verpakkingen onder handen genomen. Er zijn nu zestien nieuwe verpakkingen, waar de claim van 50% minder suiker vanaf spat. In mei start de nieuwe reclamecampagne voor Sisi 50% minder suiker, waarbij kinderen van het Sisi SQUAD in de Sisirider op jacht gaan naar 'verkeerde' frisdrank met te veel suiker. Ook Philippe van Meir (Heineken Brouwerijen Brabant West) fotografeerde een familielid op z'n Heinekens. Het is zijn zus Hélène, ter gelegenheid van een studentenfeest in Leiden. "Ze is vierdejaars geneeskunde en helemaal pro- Heineken", schreef Philippe. Vers van 't Vat, april 2005 Vrumona heeft nog een innovatie: de introductie van Sisi 50% minder suiker. Achtergrond hiervan is dat overgewicht onder kinderen de laatste jaren enorm is toegenomen en dat frisdranken vaak worden gezien als een van de oorzaken. Vrumona heeft daarom interne en externe technologen gevraagd om het suikergehalte en de aroma's aan te pakken, terwijl de smaak niet mocht veranderen. Dat is gelukt: alle Sisi-varianten zijn nog net zo lekker publiek. Naast een tv-commercial en promotiemateriaal bij de verkooppunten komt er een game die via internet te spelen is. Het heet 'Keep The Can Cool' en verwijst naar de Atari-spellen uit de jaren tachtig. Met de retro-stijl van de campagne haakt Heineken in op de hernieuwde belangstelling voor de jaren tachtig en de groeiende populariteit van online gaming bij de twintig tot vijfendertigjarigen. Frédérique: "Met deze introductie kunnen we eens te meer laten zien dat wij, als marktleider Heineken, het meest eigentijdse en vernieuwende biermerk zijn." Op vakantie in Cuba zag Willem Kortenoever (Fiscale Zaken Heineken Amsterdam) dit volgeladen Heineken- vrachtwagentje. Echtgenote Lidy legde hem met liefde vast op de gevoelige plaat - maar vertelde er eenmaal thuis niet bij dat ze de foto naar Vers van 't Vat had gestuurd. Verrassing! Na het succes in Hongkong, Groot-Brittannië, Frankrijk, Griekenland en de USA verschijnt 'ie eind april ook op de Nederlandse markt: het unieke Heineken-blik in de vorm van een fustje. Om de exclusiviteit te benadrukken is dit blik hier voorlopig alleen gekoeld verkrijgbaar. Het nieuwe blik wordt daarom ook de 'Cool Can' genoemd. "We willen met een mooier blik meer toegevoegde waarde bieden voor de consument, die vaak meer moet betalen voor gekoeld bier", vertelt senior brandmanager Frédérique Asberg. In mei start een reclamecampagne om de Cool Can brede bekendheid te geven bij het

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2005 | | pagina 11