Vrumona introduceert Sourcy Sprankelsap Nieuw in de USA: Heineken Premium Light Amstel op Huishoudbeurs Vorige maand introduceerde Vrumona een vruchtensap/mineraalwaterdrank zonder zoetstoffen, toegevoegde suiker, of kunstmatige geur-, kleur- en smaakstoffen. Dit product, Sourcy Sprankelsap, bestaat uit natuurlijk lichtsprankelend Sourcy mineraalwater met 60% vruchtensap. Het pure sap maakt toevoegingen overbodig en de smaak is wat minder zoet dan van soortgelijke frisdranken. Vrumona speelt hiermee in op de groeiende consumenten behoefte naar verantwoorde alternatieven voor bestaande frisdranken. Sourcy Sprankelsap is verkrijgbaar in de smaken Limoen/Appel, Cranberry/Appel en Perzik/Appel en kost circa 1,29 voor 1,5 liter (adviesprijs). De introductie van dit nieuwe drankje wordt ondersteund met tv-commercials, advertenties in diverse tijdschriften, promotiematerialen in winkels en demonstraties op de winkelvloer. In de loop van 2005 brengt Heineken een light-bier op de Amerikaanse markt. Het nieuwe Heineken Premium Light is iets frisser van smaak en bevat minder calorieën en koolhydraten. In de Verenigde Staten groeit deze markt sterk; inmiddels is light- bier goed voor bijna de helft van de totale Amerikaanse bierconsumptie. Bovendien groeit de vraag naar hoogstaande light- bieren met een exclusief tintje, dus Heineken Premium Light past daar prima bij. Mare Bolland, lid van de Raad van Bestuur, toonde zich dan ook verheugd: "Dit nieuwe bier is een belangrijke pijler bij het realiseren van onze groeiambities in de VS." Hoewel de Huishoudbeurs vooral vrouwen aantrekt, was Amstel begin april prominent vertegenwoordigd op dit evenement. Uiteraard wél op een manier die bij Amstel past: met een toevluchtsoord voor mannen, de Amstel Ballenbar. Want Amstel begrijpt mannen. "Wij weten dat driekwart van de mannen met lichte tegenzin meekomen naar de Huishoudbeurs, maar dat ze wat voor hun vrouw over hebben. En wij rekenden erop dat die vrouwen hun mannen best een halfuurtje Amstel Ballenbar zouden gunnen", aldus marketeer Gijs Groenevelt (Marketing Amstel). Om de Amstel Ballenbar onder de aandacht te brengen, is een humoristische tv-commercial en een eigen site ontwikkeld. De Amstel Ballenbar bleek een schot in de roos. Heineken Nerlprlanrk Rphppr

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2005 | | pagina 10