Nieuwe Heineken-commercial Heineken Full House van start Be cool: who's hot and who's not? Begin april verschijnt een nieuwe Heineken- commercial op de buis. In het filmpje is te zien hoe een Pathfinder-achtig voertuig op een vreemde planeet onderzoekt of er leven is, door een onweerstaanbaar lokaas te gebruiken: een vers getapt Heineken-biertje op een bar. De commercial is gemaakt met behulp van de modernste animatie technieken. Volgens brandmanager Femke- Anna van Zanten bestaat er ook internationale belangstelling voor de nieuwe commercial, omdat deze nieuwe 'Biertje'- film prima past bij het internationale motto 'Meet You There'. Of het filmpje daadwerkelijk internationaal vertoond zal gaan worden, is op dit moment nog niet duidelijk. In Nederland is het spotje de komende weken op alle landelijke televisiezenders en in de bioscopen te bewonderen. Een uniek dance- en house-evenement waarbij de beste dj's in een Las Vegas-achtige setting worden bijgestaan door energieke optredens van top live-muzikanten, stijlvolle performances en opzienbarende decoraties. Dat is het nieuwe Heineken Full House, dat wordt geproduceerd door de gerenommeerde dance-organisatie Chemistry. De naam verwijst naar een populaire dance-stroming, en naar datgene wat elke horecaondernemer graag ziet: 'volle bak'. "Uitgaan is tegenwoordig niet alleen meer ontspanning, maar ook een way of life, waarbinnen entertainment een steeds prominentere rol speelt", verklaart Ilona van Wegen (Trade Marketing) de opzet van Heineken Full House. Begin februari beleefde het event z'n première in de Amsterdamse club Panama. De komende maanden strijkt het neer op verschillende trendy locaties in Nederland. Data en locaties zijn te vinden op www.chemistry.nl. Na James Bond en The Matrix is er een nieuwe topfilm waarin Heineken participeert: Be Cool, waarin John Travolta weer schittert als Chili Palmer (Get Shorty). De film beleeft op 31 maart z'n Nederlandse première in Tuschinski in Amsterdam en natuurlijk heeft Heineken een aantal coole promotionele acties in petto. Zo organiseert Heineken een exclusieve afterparty met de acteurs van Be Cool, waarvoor nu eens niet heel Bekend Nederland mag opdraven maar waar slechts een handjevol échte sterren welkom zijn. Kortom: who's hot and who's not? "Reken maar dat de pers gaat smullen van dit strijdje onder de BN'ers", voorspelt junior brandmanager Lennart Boorsma. "We gaan er vanuit dat het echt gaat rondzingen, zodat Heineken veel publiciteit krijgt." Ook voor Onbekende Nederlanders heeft Lennart een leuke actie bedacht: via een prijsvraag op heineken.nl zijn prijzenpakketten, bioscoopkaartjes en zelfs felbegeerde toegangsbewijzen voor de première te winnen. Heineken M r~>{AfXc! R

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2005 | | pagina 18