Beste deal Kek flesje De nieuwe marktbewerkingstrategie is één van de maatrege len waarmee de unit Horeca de veranderingen in de horeca- markt het hoofd biedt. De unit Horeca heeft echter meer ijzers in het vuur, zoals slimme werkprocessen en gedegen opleidingen. Allemaal bedoeld om de klanten nog beter te bedienen en de slagkracht en slagvaardigheid van de organi satie te vergroten. Vers van 't Vat vertelt er in de komende nummers meer over. dat helemaal is aangekleed rond het hippe Paco-flesje. "Kek", zegt Poppes. "Premium bier in een aluminium flesje dat perfect past in een outlet met een luxe uitstraling." Bijzonder is dat in Escape, een deur verder, bier van de concurrent wordt verkocht. Daar heeft Heineken zich mooi tussen gewurmd. "Precies zoals het moet gaan", vindt Heineken accountmanager Niels Grevenstuk. "We proberen altijd binnen te komen in de 'places to be'. Dankzij onze gerichte aanpak lukt dat aardig." Dick Poppes beaamt dat: "Heineken staat marketingtechnisch op een heel hoog niveau. Ik merk gewoon dat er ontzettend veel kennis zit over mijn doelgroep. Dat was vroeger overigens niet anders dan nu." Grevenstuk: "We moeten wel. Leisure Events is heel dyna misch. Outlets zijn twee, hooguit drie jaar 'hot'. Jongvolwassenen vinden je de ene week nog leuk en de andere laten ze je net zo makkelijk links liggen. Het is de kunst om ze te blijven boeien, en dan liefst met allerlei subtiele verwijzingen naar Heineken. Welke aanpak je ook kiest, het gaat er per slot van rekening om Heineken bier te verkopen." goed contact met 'mijn' klanten. De onderlinge informatie uitwisseling kan nog verder verbeterd worden. We moeten ons tot doel stellen om actief informatie te brengen en te halen." Voor Corporate Account Holland Casino, veranderde er niet zoveel. Heineken-accountmanager Ron Weber komt regelmatig over de vloer op het hoofdkantoor in Hoofddorp, maar deed dat ook al vóór oktober 2003. "Het enige verschil is dat ik me nu alleen nog met corporate accounts bezighoud, terwijl ik voor heen bijvoorbeeld ook het evenement Dance Valley in mijn por tefeuille had. Dankzij onze nieuwe marktbewerking zijn alle klan ten opnieuw ingedeeld. Ik kan me nu volledig richten op mijn specifieke groep klanten." Jan Bartels, productmanager bij Holland Casino, heeft er weinig van gemerkt. "We hebben altijd al het gevoel gehad dat Holland Casino belangrijk is voor Heineken. Dat we nu in een ander groepje vallen: prima hoor, maar logisch dat wij dat niet merken. Het gaat ons om betrouwbaarheid, creativiteit en de beste deal." En dat zit wel goed, aldus Bartels. "Voorstellen voor acties en pro moties krijgen al meteen een casino-tintje mee. Daaruit blijkt dat Heineken weet hoe de casino-wereld in elkaar steekt en als je dat weet, heb je een streepje voor. Trouwens, een Heineken-logo in onze vestigingen werkt ook in óns voordeel. We versterken elkaar." Ingeperst tussen café De Kroon en Escape in Amsterdam, eigen dom van Dick Poppes, is onlangs Escape Delux geopend, een 'club in een club' en een typisch Leisure Events-verkooppunt Heineken

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2005 | | pagina 12