Platenwasserij krijgt ruimere jas, maar iets later "We kunnen nog een professionaliseringsslag maken Sjaak Batelaan, teamleider Platenwasserij over het gebouw waarin de afdeling huist: "Binnenkort wordt er een nieuw, permanent gebouw overheen gezet. Zodra dat is gebeurd, breken we het huidige gebouw er onder uit. En intussen draaien we gewoon door." (juni 2004) Hoe ver staat het? i Om werkgevers inzicht te geven in wat er aan hun sites kan worden verbeterd, onderzocht de Intelligence Group de recruitmentsites van de vijftig meest populaire werkgevers. Heineken bleek een van de beste sites te hebben, na TNO en KPN. Is er sindsdien aan gesleuteld? 99 "Nog niet ver. We gaan over een paar weken beginnen. Omdat het nieuwe gebouw niet in het bestem mingsplan zat, moesten we er apart een bouwvergunning voor aanvragen. Die hebben we pas medio oktober binnengekregen, want zo'n procedure vraagt tijd", legt Hans Wesselingh van Bouwbu reau HNS uit. Het nieuwe gebouw wordt óver de huidige Platenwas serij heen gebouwd. Het wordt vier meter langer en vier breder. En in de tussentijd draait de Platenwas serij dus gewoon door. "Best een hele klus", beaamt Wesselingh, die verwacht dat de bouw van de nieuwe Platenwasserij half maart zal zijn afgerond. Voor de mede werkers betekent de nieuwe werkplek een grote verbetering. Het nieuwe gebouw wordt een stuk ruimer en er komt meer daglicht binnen. - (maart 2004) Het eenjarig bestaan van de vacaturesite van Heineken is voor de afdeling Management Recruitment Develop ment aanleiding geweest om de site te evalueren. "De vacaturesites van bedrijven zijn steeds belangrijker in de oriëntatie op een nieuwe baan", vertelt Maud Kerssemakers. "Ook de 'achterkant' van je site moet op orde zijn. We vinden dat we daar nog een professionalise ringsslag kunnen maken. Zo gaan we de database waarin banenzoekers hun gegevens achterlaten, voorzien van meer en betere zoekfuncties. Afdelingen met vacatures kunnen daardoor gemakke lijker zien of er wellicht geschikte kandidaten voor hen zijn." De site is evengoed al een succes. Kerssemakers: "Hij trekt per maand gemiddeld ruim 14.000 bezoekers. Iedere bezoeker bekijkt gemiddeld twaalf pagina's. Sinds de site in de lucht is, hebben we al ruim achttienhonderd open sollicitaties ontvangen." Vers van 't Vat, december 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 23