"We timmeren flink aan de weg" Albert Brans, projectmanager Supply Chain: "BeerTender is onder meer zo bijzonder omdat de samenwerking met Krups zichtbaar is voor de consument. In de toekomst zullen er meer van deze een-tweetjes tussen Heineken en derden volgen." (februari 2004) Ligt er meer in het verschiet? Zeer veel mensen, zowel binnen als buiten Heineken, hebben het afgelopen jaar een bijdrage geleverd aan BeerTender. Dennis Stevens - business manager Beer Systems - is er nog steeds druk mee. Hij blikt terug op een bewogen jaar en kijkt vooruit naar de nieuwste (technische) ontwikkelingen rond de thuistap. Uitverkocht Tekst Reinier Rombouts Dat BeerTender een succes is, werd deze maand nog eens bevestigd toen de grens van een miljoen verkochte vaatjes werd overschreden. Bij de introductie begin dit jaar was de verwachting nog dat dit aantal pas in 2005 zou worden gehaald. "We kunnen dan ook buitengewoon tevreden zijn over de introductie van BeerTender in Nederland", vindt Dennis Stevens. Hij houdt zich bezig met zowel de supply chain-ontwikkeling als de ontwikkeling van nieuwe markten voor BeerTender. "Uit onderzoek blijkt dat 90% van de ondervraagden zeer tevreden is over het apparaat en het vaatje - uitzonderlijk goed voor een compleet nieuw product. Ongeveer de helft van de bezitters van BeerTender dronk eerst bier van een ander merk. Tel daarbij op dat we aan BeerTender-fustjes meer verdienen en het is duidelijk dat het apparaat een breekijzer is in een stagnerende markt." De introductie van BeerTender verliep uitstekend. Stevens: "We verkochten meer apparaten dan gepland en elk apparaat consumeerde meer Heineken-fustjes dan verwacht. Helaas leidde dat tijdelijk tot een moeilijke verkrijgbaarheid van de vaatjes en soms zelfs tot teleurgestelde consumenten. Dat kwam onder meer omdat we met een geheel nieuw en zeer complex productieapparaat meteen op volle kracht moesten draaien. De hele supply chain moest alle zeilen bijzetten, maar door de enthousiaste inzet van alle betrokken medewerkers zijn de problemen nu zo goed als opgelost. Gelukkig wordt volgend jaar de productie capaciteit verdubbeld zodat we kunnen inspelen op verdere groei." Volgens Dennis Stevens wordt op het gebied van technische vernieuwingen nog steeds flink aan de weg getimmerd. "Samenwerking met andere bedrijven is erg belangrijk, vooral bij de ontwikkeling van innovatieve producten. De samen werking met Krups is mooi omdat die ook zichtbaar is voor de consument, maar er gebeurt achter de schermen nog veel meer. In de nabije toekomst komen er meer zichtbare samenwerkingsverbanden tussen Heineken en andere bedrijven." Vers van 't Vat, december 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 11