1 ers van 't Vat Amstel lanceert nieuwe spotjes rond CL Gezocht: bierproevers! Financial Services krijgt gezicht op BrowseHuis f 1 f. JL H öR JL> Jl (1 ft. Bi' ft Donker Amstel trapte onlangs voor het elfde seizoen af als sponsor van de UEFA Champions League. Hierbij wordt een geheel nieuwe serie 'break bumpers' ingezet. Break bumpers zijn korte reclamespotjes van tien seconden of zelfs korter die net voor, tijdens de rust en direct na afloop van een CL-wedstrijd vertoond worden. Boodschap van de spotjes: 'Celebrate Football' met Amstel. De filmpjes gaan over de emoties en rituelen die wereldwijd leven onder voetbalfans. Zo is er een spotje waarin voetballief hebbers hun handen voor de ogen slaan als een van de spelers een kans mist. In een andere break bumper zwaaien enthousiaste groepen fans beschilderd in hun clubkleuren met vlaggen. Met de nieuwe spotjes wil Amstel de manier waarop voetbalfans hun favoriete sport beleven, verbinden aan de manier waarop zij de rol van Amstel als hoofdsponsor van het toernooi waarderen. De afdeling Corporate Sensory Evaluation (CSE) is op zoek naar bierproevers voor het Corporate Brand Panel. Dit 'smaakteam' beoordeelt niet alleen de smaak van de corporate biermerken van Heineken maar ook lokale merken en speciaalbieren. Helaas voor alle anderen: om praktische redenen kunnen alleen Heineken-medewerkers van het kantoor in Zoeterwoude zich aanmelden om bier te proeven. Misschien heb je begin november de opvallende stand bij het kantoorrestaurant gemist, waarmee de afdeling medewerkers informeerde en probeerde te verleiden tot het proeven van biertjes. Geef je dan alsnog op voor het Corporate Brand Panel van CSE via (071) 545 6661, m.j.klerks@heineken.nl of e.innemee@heineken.nl. "Want we kunnen ondanks onze campagne nog wel wat mensen gebruiken", weet medewerker Martin Klerks. Op het BrowseHuis staat meer informatie over het beoordelen van bier. Weetje bij wie je moet zijn voor je declaraties? En wie rekent je reisaanvraag af? Geen idee? Kijk dan op de vernieuwde website van de afdeling Financial Services op het BrowseHuis. Veel meer dan voorheen is de informatie gericht op de klanten. "Het is - ik zeg het maar gewoon - rétebelangrijk dat zij weten wie ze moeten hebben voor een bepaalde service", weet manager Ed Prins. "Met deze site maken we inzichtelijk wat we doen, hoe we het doen en met wie. Zo laten we mensen kennismaken met onze medewerkers en met het begrip 'serviceorganisatie'. Want dat zijn we, en deze site is daarvan een logisch gevolg." Prins is in ieder geval trots op het resultaat. Dat is op het BrowseHuis te bewonderen via Nederlandse organisatie Heineken HNBS Financial Services. ft V November 2004 i."V' - m m 9-W I I v ll'1 Garage DCS 'keurt'heftrucks Leerbanen in 's-Rertogenbosch - Öe onzichtbare tax manager De donkere dagen; we zitten er tegenaan of misschien wel middenin. Wij weten niet hoe het u vergaat maar wij hebben het gevoel dat binnen en buiten Heineken de zware onderwerpen en het slechte nieuws overheersen. De nadruk lijkt overal te liggen op onzekerheid die zich soms vertaalt in een angst die verlammend werkt. Aan onzekerheden kunnen we niet ontkomen. Die zijn een logisch gevolg van het feit dat we de toekomst niet kennen. Maar is angst terecht? Het is maar net hoe je het bekijkt. Angst vindt meestal zijn voedingsbodem in het gevoel datje zelf geen invloed kunt uitoefenen op hoe de dingen lopen. Maar is dat waar? Bijvoorbeeld in het geval van de krimpende biermarkt; stuurt de markt ons of sturen wij de markt? Neem het succes van BeerTender. De introductie hiervan heeft in het afgelopen jaar een hele nieuwe markt aangeboord. Als je twijfelt over het nut, kijk dan maar eens naar de pijn en moeite die de concurrentie zich getroost om het na te volgen. Naar het Holland Heineken House dat er voor zorgde dat de belangrijkste waarden van Heineken wereldwijd bijna dagelijks in het nieuws kwamen: Respect, Enjoyment en Kwaliteit. Naar de initiatieven die binnen de brouwerijen worden ontwikkeld om de marktbewerking nog beter, sneller en flexibeler te ondersteunen. De samenwerking tussen Zoeterwoude en Heineken USA in de bewerking van de Amerikaanse markt is daarvan een mooi voorbeeld. Voorbeelden als deze laten zien dat de omgeving voor nare omstandigheden kan zorgen, maar niet kan bepalen wat je daarmee doet. Je verslagen wanen of de uitdaging aangaan. In het tweede geval stuur je zelf mee. Dat voelt een stuk zekerder. Mag het licht aan? De redactie Vers van 't Vat, november 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 3