Nominatieronde voor Innovation Award begonnen Innovatie is altijd een belangrijke pijler onder het succes van Heineken geweest. Om dat te benadrukken ging in maart van dit jaar voor het eerst de 'Innovation Contest' van start. Een soort wereldwijde 'brainstorm' onder Heineken-medewerkers die tot frisse en vernieuwende ideeën moet leiden. Halverwege de campagne meldt Gijs Vos - manager Packing Technology - de stand van zaken. 150 Het is de bedoeling van de Innovation Contest een jaarlijks Reinier Rombouts Innovatie is bij Heineken het meest zichtbaar in allerlei nieuwe over het resultaat. "Die 150 ideeën zijn wel afkomstig uit verpakkingen. Denk bijvoorbeeld aan BeerTender of Paco. 19 verschillende landen. Niet alle voorstellen zijn even Maar vernieuwing kan ook worden gezocht in andere bruikbaar, maar als je er een aantal combineert, krijg je soms disciplines binnen het bedrijf. Om de ideeën van de eigen verassende resultaten. Er zit trouwens ook een aantal erg medewerkers niet verloren te laten gaan, startte Heineken de mooie vondsten tussen." Innovation Contest. "Op deze manier kunnen we profiteren van de aanwezige kennis binnen het bedrijf", legt Gijs Vos uit. Prototypes "Iets wat in Amerika goed werkt, kan dan bijvoorbeeld ook in Momenteel worden uit de 150 inzendingen de 5 beste geselec- Nederland toegepast worden. De Innovation Contest levert teerd. Vos: "Die vijf worden genomineerd voor de Innovation bovendien niet alleen ideeën op, maar legt vaak ook Award. De ideeën worden eerst uitgevoerd in prototypes die knelpunten bloot. Die kunnen dan weer worden opgelost met op de Inex Innovation Experience worden getoond aan het hulp van anderen." publiek. Voor deze innovatiebeurs worden Heineken- medewerkers van over de hele wereld uitgenodigd." De 66.000 medewerkers die Heineken wereldwijd heeft, terugkerend fenomeen te maken. "We willen de vinger aan konden tot 1 oktober hun vernieuwende vondsten kwijt via het de pols houden wat betreft nieuwe mogelijkheden en trends, e-mailadres van de Innovation Contest. Dat leverde in totaal Eigenlijk zien we bij de Innovation Contest alle Heineken- 150 ideeën op. "Niet zo veel", geeft Vos direct toe. "Maar dat is medewerkers als trendwatchers. Bijkomend voordeel is dat logisch, want de campagne kwam pas laat op gang en is Heineken dankzij dit soort projecten een innovatief imago bovendien 'low profile' gehouden." Toch is hij niet ontevreden krijgt." Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 14