Zakelijk succes De Record Karaoke Nights vormen de eerste actie in de Live After Dark- campagne van Desperados. Aansluitend worden binnen het Live After Dark-concept een talentenjacht voor muzikanten, bands, dj's en vj's en een Urban Festival gehouden. In totaal organiseert Desperados dit jaar vijftig Record Karaoke- nachten. De campagne loopt door in 2005. Kijk voor locaties, meer informatie en data op www.liveafterdark.nl. plaats. "Super", vindt ze "Het gaat om het draaien, niet om het winnen." Desperados begon in maart met de Record Karaoke Nights en ook buiten Amsterdam zijn het publiek en de horeca enthousiast. "De Record Karaoke is fantastisch", vindt café Bolle in Tilburg. "Het is ook zakelijk een succes. Normaal verkopen we op een dinsdagavond zo'n vijftig drankjes. Tijdens de Karaoke-nacht gingen er zeshonderd over de bar, waarvan driehonderd vijftig Desperados." Ook in Friesland gingen ze uit hun dak tijdens de Record Karaoke Night. "We hadden het vooraf niet verwacht, maar dankzij de show van Desperados was het een geweldige avond", aldus discotheek De Muis in Heerenveen. De marketeers die zich binnen Heineken bezig houden met de promotie van Desperados zijn tevreden over de campagne. "De Record Karaoke- show is overal inzetbaar, van een boerenkroeg op het platteland tot een hippe discotheek in de Randstad", zegt Kim van Dusseldorp van de afdeling Marketing. "Dat komt omdat de deelnemers zelf hun muziek mogen uitkiezen. Het is dus altijd muziek voor de doelgroep van het café of de discotheek waar we te gast zijn. In het begin moesten we de horecazaken nog echt over de streep trekken om de show in huis te halen, maar dat is verleden tijd. Inmiddels worden we platgebeld door horeca-onderne- mingen die de Record Karaoke willen boeken. Ook goed voor de verkoopcijfers, want de verkoop van Desperados schiet tijdens zo'n avond echt omhoog en ook in de weken die volgen worden er in deze cafés meer flesjes dan voorheen verkocht. We zijn weliswaar nog niet waar we willen zijn, maar met deze promotie wordt het merk Desperados zeker versterkt." Vers van 't Vat, oktober 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 21