Nieuw krat Brand is gouden vondst Tank in Drachten wordt blikvanger Dappere Doortrappers trappen dapper door Bierkater Dé gouden koets was niet de enige die de afgelopen Prinsjesdag, 21 septem ber, door Den Haag reed. Ook Brand beschikte over een eigen, spraakmaken de versie. Dat had alles te maken met de officiële presentatie van het nieuwe gouden 12-vakskrat van de Limburgse bierbrouwerij. Jan Kees Nieman, verkoopdirecteur Retail van "ft pi- jj 7ffl Heineken Brouwerijen, Knl overhandigde het nieuwe jHH i >f krat officieel aan de directeur van slijterijketen Gall Gall. De komende maanden ontgaat het niemand dat Nederland een verguld krat rijker is. In de volgende editie van Vers van 't Vat meer over de gouden vondst van Brand. Een nieuw fenomeen, interne discussies via voor iedereen toegankelijke media. Hoe is eigenlijk de opinie hierover bij de mede werkers binnen Heineken? Wat vinden wij als organisatie van dit initiatief? We zijn enorm nieuwsgierig naar je mening. Mail je reactie naar versvanhetvat@heineken.nl. De redactie Heineken kent een nieuw fenomeen: de 'Bierkater'. Nog niet gezien? Het is bijna onmogelijk met alle aandacht en publiciteit. Bierkater is een site op het internet die is gemaakt door medewerkers van Catering Hospitality. Op deze site geven zij hun mening over het reilen en zeilen binnen de organisatie. De site begon als een actie van Catering Hospitality-medewerkers, en werd vervolgens breder en breder getrokken. Dat is nog niet eerder vertoond - medewerkers van Heineken die ins en outs van de onderneming bewust op deze manier naar buiten brengen. We hebben Bierkater voor onze rubriek '10 vragen aan...' gevraagd naar het hoe en waarom van deze site, maar we hebben helaas geen reactie ontvangen. We missen in dit verhaal dus het perspectief van de initiatiefnemers. Vers van 't Vat, september 2004 Een Heineken-bierblik van vijftien meter hoog. Zo ziet het er tenminste uit. In werkelijkheid is het een stalen tank gevuld met water op het terrein van de unit in Drachten. De tank dient als waterreservoir voor de verplichte sprinklerinstallatie die bij brand het magazijn onder water kan zetten. Tijdens een bouwoverleg ontstond het idee om van het lelijke object een mooie reclame-uiting te maken. Daarop werd de tank met verf en kwast omgetoverd tot een gigantisch bierblik. Nu is de tank de blikvanger van de unit en lonkt hij van verre naar de automobilisten op de snelweg A7. Een directe band met Heineken is er niet, maar de leden zijn wel allemaal (ex-)Heineken-medewerkers of aanverwanten. Fietsalliantie De Dappere Doortrappers (kortweg DDD) bestaat inmiddels uit 24 fietsfanaten ('bierdrinkers met een fietsprobleem'). Eens in de paar maanden maken ze een fietstochtje, maar alleen als ze zin hebben. "Er is niets verplicht", zegt DDD'er Leo van Hugten. "DDD heeft geen bestuur, we doen niet mee aan wedstrijden en alles wordt ad hoe georganiseerd." Ondertussen wordt er trouwens wel stevig doorgetrapt. De meest recente fietstocht was het Rondje Utrecht van 102 kilometer op 25 september. Ook moun- tainbikers zijn welkom bij DDD. Het plan is eind dit jaar te gaan grot-biken in Valkenburg. Als je meedoet aan een tocht, ben je automatisch lid. Maar dat geeft niks; 't is gratis! Kijk voor meer DDD op http://home.deds.nl/~ddd/

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 3