Hoogeveen haalt koelcontainers in huis Gastsprekers inspireren op Open Dagen Midden-Brabant Heineken Brouwerijen Drenthe werkt sinds maart van dit jaar met eigen koelcontainers die ingezet worden bij evenementen. De unit Hoogeveen plaatst de bestelling voor een evenement al bij de vestiging in een koelcontainer en is daarmee de eerste in Nederland waar het transport op deze manier is geregeld. Drie avonden voor drie verschillende doelgroepen, met drie speciale gastsprekers. De unit Midden- Brabant ruilde de traditionele tweejaarlijkse Open Dag dit jaar in voor maar liefst drie Open Dagen. Geen massale feestavond meer, maar een gezellig samenzijn in een kleinere groep met dezelfde achtergrond. De koelcellen met de grootte van een zeecontainer worden ingezet bij evenementen als dorps- en tentfeesten. "Vroeger regelden de organisatoren zelf een koelcontainer, maar dat was niet handig", vertelt logistiek manager Edwin Koers. "Onze vrachtwagens konden vaak niet bij de koel containers komen, dus dan liepen de chauffeurs met fusten bier door een weiland te sjouwen." De unit Hoogeveen zocht daarom samenwerking met Coolworld, een bedrijf dat verplaatsbare koel- en vriescellen verhuurt. Nu staan er standaard negen koelcontainers op het terrein van de vestiging in Hoogeveen. De containers worden daar al volgeladen met fusten bier en kratten fris. Daarna wordt de enorme 'koelkast' door een kraan op de vracht wagen gehesen. Koers: "Dat is een hele operatie. Zo'n container weegt leeg al vier ton en dan kan er nog maximaal zes ton aan bier in." De volle container wordt vervolgens naar het feestterrein gereden. In oktober wordt de nieuwe werk wijze geëvalueerd. Koers is positief: "Tot nu toe heeft het alleen maar voordelen. Ook Heineken Evenementen Service heeft zich al aangesloten bij deze opzet." De Cambrinuskelder in 's-Hertogenbosch vormde het decor waar op 6, 7 en 8 september respectievelijk de vertegenwoor digers van de cafés, verenigingen en de restaurants werden ontvangen. Daar maakten de ondernemers onder het genot van een biertje en een hapje kennis met elkaar en de medewerkers van de unit Midden-Brabant. Na de ontvangst richtte een gastspreker het woord tot de genodigden. "Door de ondernemers per segment uit te nodigen werden de groepen kleiner en was het makkelijker om met elkaar in gesprek te gaan. Bovendien konden we nu voor elke avond een op het publiek toegespitste gastspreker vragen", vertelt Pascale de Laat van de unit Midden-Brabant. Die gastsprekers waren niet de minsten: Milo Berlijn van Trainmark hield een toespraak voor de cafés, de verenigingen kregen bezoek van voormalig hockeybondscoach Tom van 't Hek en topkok Pim Haaksman vermaakte de restauranthouders. "We wilden onze klanten dit jaar wat extra's meegeven op onze Open Dagen en dat is in de nieuwe opzet goed gelukt", concludeert Pascale de Laat. Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 18