Een mousserende 'social drink' met 8.3 procent alcohol op basis van cider, zachtroze van kleur en in een strak vormgegeven glazen fles met champagnekurk. Dat is het nieuwe Royal Club 8.3. Prikkelen met alcohol Spontane picknick Royal Club Vernieuwend 8.3 gaat strijd aan met rosé Tekst Reinier Rombouts tenten in het topsegment van de horeca mogen de sets gebruiken om een 'urban picnic' voor de trendy stads bewoner te organiseren. "Zo'n picknickset bestaat uit een grote matras met kussens, houten tafeltjes en luxe emmers en glazen. Lekker genieten dus", legt junior brandmanager Maud Meijboom uit. "Ze zijn bijvoorbeeld gebruikt tijdens de International Fashion Week in Amsterdam. We organi seren ook andere originele promotieacties. Zo doet de beroemde sieradenontwerper Rodrigo Otazu mee aan de horecapromotie die we in oktober starten. Hij zal een aantal 8.3 flessen achter de bar aankleden met sieraden. Heel treffend, want Royal Club 8.3 is ons kroonjuweel." Vrumona introduceerde half juli een nieuwe alcoholhou dende drank: Royal Club 8.3. Een exclusief drankje voor spontane drinkgelegenheden met vrienden of familie. Trade marketeer Jasper Swelheim werkt al maanden aan de campagne van Royal Club 8.3. "Wij willen inspelen op de trend van de 'sharing bottle', het samen een fles wijn of rosé bestellen. Royal Club 8.3 is een vernieuwende drank en een aanvulling op het bestaande assortiment van de horeca ondernemer." Het drankje wordt namelijk alleen verkocht via de horeca. Omdat het een lager alcoholpercentage heeft dan wijn en champagne, is het makkelijker om bijvoorbeeld tijdens de lunch spontaan een flesje te bestellen. Royal Club 8.3 is bovendien veel goedkoper dan champagne. De adviesprijs voor de horeca is 18,50 voor een fles van 75 cl. Royal Club afficheert zich als een merk dat volwassen en prikkelende dranken op de markt brengt. "De stap van fris dranken naar een alcoholhoudende drank was daarom niet zo groot", legt Jasper Swelheim uit. "De belangrijkste doelgroep van Royal Club 8.3 is de groep jongvolwassenen in de leeftijd van 25 tot 35 jaar. Die hebben behoefte aan spontaniteit in het uitgaansleven. Een bruisend drankje met alcohol past daarbij." Om het imago van 'party drink' te ondersteunen, werden luxe picknicksets en traditionele Italiaanse ijskarren ontworpen door House of Orange. Clubs, cafés en strand »|C0|i0t J1 «0| onvrin dhihk Vers van 't Vat, september 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 17