PIZZA OK I Italiaanse gerechten verdienen Italiaans bier 6packcafé geopend in Amsterdam In Italië razend populair als sponsor van de Champions League en de voetbalclubs Inter Milaan en Juventus Turijn, en in Nederland steeds vaker verkrijgbaar: Birra Moretti. Hét Italiaanse bier - een merk van Heineken - is onlangs bij ons geïntroduceerd en staat in steeds meer Italiaanse restaurants op de kaart onder het motto 'Italiaanse gerechten verdienen Italiaans bier'. "Birra Moretti maakt de beleving van Italiaans eten compleet", zegt projectmanager Pieter de Vrieze, verantwoordelijk voor de introductie in Nederland. "Voorlopig is het alleen verkrijgbaar in Italiaanse restaurants en uitsluitend op fles. We zijn begonnen in veertig toprestaurants in Amsterdam, maar zoetjesaan breiden we het distributie netwerk uit over heel Nederland." Die 'we' zijn naast Pieter zelf overigens slechts twee personen: Daniëlle Schouten van Commercial Excellence en category manager Speciaalbieren Ron Kooman. Onder grote belangstelling van zo'n tweehonderd genodigden, fans en (oud-) 6packers werd 8 juli het 6packcafé in Amsterdam geopend. Maar voor daar het eerste biertje werd getapt, werden de gasten in het nabijgelegen Citytheater getrakteerd op een uurtje hoogtepunten uit drie televisieseizoenen 6pack. De genodigden liepen vervolgens achter een pick-uptruck met daarin een zingende George Baker richting Leidsekruisstraat 30, het adres van het café. Het 6packcafé is geopend tot 30 september aanstaande. Het is een initiatief van de bedenkers van het televisieconcept van 6pack: CCCP, Endemol en Heineken. Met de opening van het café krijgt de 6pack-visie verder vorm: jongvolwassen mensen worden in de gelegenheid gesteld hun talenten te tonen. Meer informatie over 6pack is te vinden op www.6pack.tv. En wij maar denken dat die monniken hun eigen bier brouwen", dacht Guido Henckens toen hij tijdens zijn vakantie deze foto maakte van de abdij op Mont St. Michel in Normandië, Frankrijk. De berg wordt bij hoog water omspoeld door de zee; bij eb kun je er gewoon naartoe lopen. De heer E. Thelen, voormalig beveiligingsbeambte in 's-Hertogenbosch, stuurde deze zomerse foto van het Braziliaanse Natal, de 'stad van de zon', genomen in januari 2004. Heineken zorgt niet alleen voor bier, maar ook voor verkoeling. Voor ananassen bijvoorbeeld. Vers van 't Vat, juli/augustus 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 9