18 Reusachtige overkapping Parasols en videozuilen Oranje stoelen Laten we beginnen bij het begin. De ingang van het HHH ligt in het zuidoosten van de prachtig aangelegde presidentiële tuinen. Als je voorbij de beveiligingsmensen van Proseco bent (aangevoerd door René Polfliet, wiens beveiligingsadviezen volgens Kuiters "zonder discussie" werden overgenomen), kom je eerst een reusachtige overkapping tegen waaronder een slordige drieduizend mensen een plekje kunnen vinden. Daar is het podium voor de huldiging van sporters en optredens van artiesten. Kuiters: "In samenwerking met NOC*NSF hebben we een prachtige huldigingceremonie in elkaar gezet. Alles draait wat ons betreft om de atleten. Maar we hebben ook elke dag een optreden van een bekende artiest." Hij dist er een paar op: DJ Tiësto, Guus Meeuwis en Gordon. "Zo geven we dat kleine oranje dorpje in Athene een extra Nederlands tintje." Je zou bijna vergeten dat er ook nog is voorzien in speciaal ontworpen bars en buffetten. Als je van onder de overkapping linksaf slaat, kom je op het grote terras. De uit de kluiten gewassen parasols die het zonlicht een beetje temperen, komen trouwens van Heineken Italia. Ook hier kun je voor een hapje en een biertje terecht bij twee 'food outlets'. Ertegenover is een complete winkel ingericht om je honger naar een aandenken aan deze Olympische Spelen te stillen. Met prangende vragen kun je terecht bij stands van reisorganisatie ATP, de ANWB en het Ministerie van Buitenlandse Zaken. Compleet nieuw in de geschiedenis van het HHH is de aanwezigheid van vier videozuilen. Wie toch niet helemaal kan loskomen van het thuisfront, kan hier een videobericht opnemen en dat versturen via het internet. Andersom werkt ook, weet Kuiters: "De site www.hollandheinekenhouse.nl wordt een multimediaal platform. Je kunt er live volgen wat er in het HHH gebeurt. Het is ook mogelijk berichten te versturen die vervolgens op grote schermen in het HHH zijn te zien." We laten het terras even voor wat het is en gaan terug in de richting van de overkapping. Aan je linkerhand ligt, verscholen tussen de zuilen van Aegli, restaurant Olympus. Heineken Nederlands Beheer Het Holland Heineken House (HHH) wordt bij elke editie van de Olympische Spelen groter en Athene zet die traditie voort. Zevenduizend man kunnen er in. "We hadden echt niet verwacht dat we zo'n toplocatie konden krijgen", wil Arthur Kuiters, junior brandmanager Heineken en lid van het managementteam dat het HHH op poten heeft gezet, wel kwijt over Aegli. "Maar om de doelstellingen zoals perfect gastheerschap en optimale 'brand exposure' te realiseren, moesten we de lat wel hoog leggen." Gasten komen er in elk geval genoeg. Niet alleen Oranjefans, maar ook vertegenwoordigers van sportkoepel NOC*NSF, het Ministerie van Buitenlandse Zaken, verschillende media (radio en televisie) en niet te vergeten de atleten zelf. Heineken werkt dan ook nauw samen met al die partijen om van het HHH met recht 'Thuis van Oranje' in Athene te maken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 18