Nieuw kantoor voor 's-Hertogenbosch Brand Smaakgids maakt fraai debuut De brouwerij in 's-Hertogenbosch krijgt een nieuw kantoor. Het gebouw verrijst op de fundamenten van de voormalige Legkelder, tussen het dienstgebouw en de machinekamer, en telt straks twee verdiepingen. De nieuwe kantoorruimte wordt eind dit jaar opgeleverd. Een wegwijzer naar 'bijzondere mensen en excellente producten'. Dat is de eerste Brand Smaakgids, die 18 juni in het Rokin View Penthouse, hartje Amsterdam, aan de wereld werd gepresenteerd. 'Bijzonder' en 'excellent'. Net als Brand zelf. V Het nieuwe gebouw krijgt een open kantoorstructuur, naar het voorbeeld van het hoofdkantoor van Interpolis dat als motto 'helder werken' heeft. Een werkgroep onder leiding van projectleider Rob Barendregt van Bouwbureau HNS buigt zich verder over de invulling van de details. In ieder geval krijgt het nieuwe kantoorgebouw een grote open ruimte met een klein aantal vaste werkplekken, zodat je gemakkelijk kunt 'flexwerken'. Het is dus straks mogelijk van werkplek te wisselen als je bijvoorbeeld ook een keer aan het raam wilt zitten. Daarnaast komen er glazen stilteruimten waar medewerkers in alle rust kunnen werken. Heineken Nederlands Beheer september vindt de verdere afwerking plaats. In het pand vinden straks naast brewery manager Godfried Meijer ook afdelingen als P&O, Arbodienst, BED, BTD, OS, Brouwen, Brouwen algemeen, Communicatie en de laboratoria onderdak. De postkamer, kantine en receptie blijven voorlopig in het huidige kantoor aan de Rietveldenweg. Hoofdredacteur Olivier Wegloop was in zijn nopjes met de rol die de betrokken Brand-medewerkers speelden. "We waren erg blij met de redactionele vrijheid die we kregen." Peter Klosse, de 'professor van de smaak' (want gepromoveerd op dat onderwerp) hield een lofspraak op smaak. Samengevat: de mode volg je, door smaak laat je je leiden. Het resultaat van maandenlang proeven, knijpen en ruiken: een 160 pagina's tellend, chique boekje dat de liefhebber van bijzondere producten kriskras door Nederland stuurt, van Baambrugge tot Maastricht. En van maatschoen via theehuis naar vlaaienkoning. Om alvast in de stemming te komen was een aantal in de gids genoemde bijzondere mensen present om hun excellente producten te promoten. De nostalgische zwarte fiets-met-hedendaagse-technologie van bladzijde 68 bijvoorbeeld, en de niet te evenaren geluidsboxen van pagina 52. Maar ook de handgemaakte messen van 122 en de stoel van 46. Brand zelf was er met Urtyp op tap en de lunch van de kok (pagina 32) was voortreffelijk. Maar pas op: aan smaak kan een prijskaartje hangen. De Brand Smaakgids is te bestellen via www.smaakgids.nl. De nieuwbouw ligt goed op schema. Nog voor de 'bouwvak' (de vakantieperiode) zijn de twee verdiepingen gestort en in

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 16