Geflitst The last JfKNrd Heineken Pensioenfonds op de goede weg 'Vraagje?'-concept maakt verantwoord ondernemer Heineken zichtbaar CJ Stichting Heineken I_J Pensioenfond: Vraagje? Kort Het Heineken Pensioenfonds heeft een turbulent jaar achter de rug. In 2003 werd weliswaar voor het eerst weer een positief beleggingsresultaat geboekt (van 11,8%), maar directeur Frank de Waardt is realistisch: "We willen koste wat kost voorkomen dat we weer 'onder water' gaan zoals enkele jaren geleden. Daarom moesten we maatregelen nemen. Er komt een nieuwe pensioenregeling, de premies stijgen de komende jaren en we zijn voorzichtig met indexeren." De komende jaren stijgt de uittredings leeftijd bij Heineken geleidelijk van 60 naar 62 jaar (Top/VUT verdwijnt en er komt een prepensioenregeling), mits het kabinet geen andere regeling oplegt. De Waardt is positief over de toekomst. "Tot nu toe is het resultaat over 2004 alleszins redelijk. Met de maatregelen die we hebben genomen leggen we de basis voor een gezond Heineken Pensioenfonds." Zie voor meer informatie de samenvatting van het jaarverslag van het fonds, die je binnenkort krijgt thuisgestuurd. Vers van 't Vat, juni 2004 Gemeenten (VNG) op 8 en 9 juni gaf de gelegenheid voor de eerste uitrol. Communicatieadviseur Stéphanie Koenders vertelt: "Via het 'Vraagje?'-concept op (visite)kaartjes en viltjes maken we Heineken Nederland op verrassende wijze zichtbaar als maatschappelijk verantwoord ondernemer. Op de borrel tijdens het VNG- congres smaakte het bier zo naar meer voor meer dan 2.300 burgemeesters, wethouders, raadsleden en andere beleidsmakers. En het werkt!" Voor meer informatie: mail naar vraagje@heineken.nl Hoe groot is het percentage retourflessen dat terugkomt naar de Brouwerij? %66 :paooMjuv Dit is een van de vele Triviant-achtige vragen die helpen Heineken Nederland meer zichtbaar te maken als maatschappelijk verantwoord ondernemer. De afdeling Communicatie koos er in zijn communicatiestrategie voor dat te benadrukken. De sponsoring van het congres van de Vereniging Nederlandse lol o> Lege biervaatjes kun je werkelijk overal voor gebruiken. De heer G.S. Bakker (niet-meer-actieve medewerker bij Heineken) heeft van dit exemplaar een plantenbak gemaakt. Heineken-groen samen met bladgroen dus. Henk Doelman uit Zoeterwoude kwam tijdens een vakantie- rondreis door Ierland deze opvallende reclame voor Heineken tegen. 'Het laatste woord in bier' is gelukkig nog niet gesproken.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 9