Vers van't Vat HOTT VI door Noord-Holland op z'n mooist Doe mee aan de Heineken Zomer Trophy 2004 Doe mee met onderzoek naar RSI Plicht en plezier Lv De hamvraag is hier - en die werd bij HTS terecht als eerste gesteld - wat je plezier geeft in je werk. Wij maakten op de redactie ons eigen lijstje en kwamen op het volgende uit: allereerst heb je een doel nodig, een resultaat om naar toe te werken. Dan moet de sfeer goed zijn, een goede teamspirit en een inspirerende leidinggevende. Zeker zo'n belangrijke pijler is waardering. Als het goed is volgt die op het resultaat. De redactie oldtimers gingen 8 mei op pad in de omgeving van Alkmaar voor de kilometer- of mijlenstand vertrokken de teams in hun bejaarde bolides. De route was 117 kilometer (73 mijl) lang en voerde langs stolpboerderijen, bloemen en springende schapen. Na de tocht wachtten bier van de tap, een Chinees buffet en sterke verhalen. Prijzen waren er voor de topdrie, voor de oudste auto, de jongste deelnemer en het laatst binnengekomen team. De winnaars bewaren de wisselbeker met zorg voor de volgende HOTT: 28 mei 2005. Uitslag 1. Henk Bont Anouk Krabbe 2. Mark van Rijn Frank Leerkotte 3. Toine Maarten Schouten 1300 punten Jaguar MKII 1280 punten Triumph TR6 1233 punten Triumph Spitfire 1500 Verderop in deze Vers van 't Vat vindt u het verhaal over de brew-sessies van HTS. Naar het voorbeeld van het succesvolle Beacon-project waarbij jongvolwassenen over de hele wereld wordt gevraagd wat hen drijft, hebben de mensen van HTS gekeken naar wat hen inspireert en motiveert. Met name de collega's tot 35 jaar werd naar hun mening gevraagd. In het verhaal komt naar voren dat de resultaatgerichtheid van het moment het plezier in het werk blokkeert. Wij komen dus tot de conclusie dat resultaat gerichtheid juist een voorwaarde is voor plezier in je werk. Waar zit dan het knelpunt? In de afgelopen tijd heeft resultaatgericht heid een slechte naam gekregen omdat het werd gekoppeld aan de 'verzakelijking'. Verzakelijking is de term die veelal wordt gebruikt voor gebrek aan aandacht voor het individu. En juist die aandacht inspireert. Dat is precies wat HTS met het project heeft gedaan. Aandacht voor het individu. Goed voorbeeld doet goed volgen. Vers van 't Vat, juni 2004 De Heineken Zomer Trophy 2004 vindt plaats op zondag 28 augustus. Dit jaar wordt de toerrit verreden °P de Veluwe. Net als vorige jaren bestaat de tocht uit drie onderdelen: routebeschrijving, bol-pijl-route en een kaart- leestraject. De equipes die willen deelnemen aan de tocht moeten voldoen aan slechts twee voorwaarden: ten minste één deelnemer moet een Heineken-medewerker zijn en het model (dus niet het bouwjaar) van de auto ten minste 25 jaar oud. De kosten bedragen 35 euro per persoon. Een inschrijfformulier is op te vragen bij Waldebart Dobbinga via W.D.Dobbinga@Heineken.nl. Heineken doet mee aan PROMO, een grootschalig onderzoek van 'l'NO Arbeid en het VU medisch centrum onder beeldscherm werkers. Dit onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met de Arbodienst HNB. Het moet aantonen hoe lang beeldschermwerkers zonder RSI-klachten achter een beeldscherm kunnen werken. Zo kunnen maatregelen worden genomen om al vroeg RSI-klachten op te sporen en uiteindelijk te voorkomen. Het onderzoek wordt alleen in Zoeterwoude en Amsterdam gehouden en duurt twee jaar. Alle beeldschermwerkers kunnen er aan meedoen. Deelnemers moeten enkele keren per jaar een korte vragenlijst invullen over RSI-klachten. Daarnaast legt TNO Arbeid met het computerprogramma WorkPace het aantal toetsaanslagen en het aantal 'muiskilometers' van de deelnemer vast. Binnenkort ontvang je meer informatie over deelname en het onderzoek. Contactpersoon is Marlies Smidt, arbo-adviseur Arbodienst HNB.

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 3