[eineken rend potte rs?J^ Do feel ^YOUn n connected 11 Wall of Fame Grenzen btU'k e" rare itof>e*inje h0( werkgerelateerde plezier." De uitdaging was om de twee plekken dichter bij elkaar te brengen. Welke plezierige dingen zijn te combineren met de gewenste resultaten? Een hond bij je bureau is leuk, maar die levert geen druppel bier. De deelnemers kwamen met andere ideeën. Hilda: "Ze zagen mogelijkheden in kernbegrippen als 'samenwerking' en 'erkenning'." Als eerste worden de begrippen 'erkenning' en 'iets moois aan de muur' gecombineerd. Er komt deze zomer een Wall of Fame in Zoeterwoude om HTS-projectresultaten te laten zien en collega's die iets buitengewoons hebben gepresteerd te eren. "Het wordt een zitje, een soort tentoonstelling voor HTS'ers en bezoekers van andere werkmaatschappijen", zegt Machiel Tiddens. Het tweede idee is een intervisiegame. Managers kunnen hun business challenges voorleggen aan jonge collega's, in de vorm van een game. De deelnemers strijden om de beste oplossing. Ook hierin zijn aspecten van de sweet spot terug te vinden, zoals 'samenwerking met andere disciplines' en 'managers en jonge collega's die meer betrokken raken bij eikaars werk'. De factoren 'sport' en 'samenwerking' werden later verbonden: op 15 juni nam een voetbalteam van HTS het op tegen Commercial Excellence. Natuurlijk heeft de interne variant van Beacon ook zijn grenzen. Machiel: "We mogen geen valse verwachtingen wekken. We hebben immers te maken met een resultaatgericht Heineken waarbinnen niet alles mogelijk is. Aan de andere kant: als je niks doet, gebeurt er ook niks." Vers van 't Vat, juni 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 11