Jongeren over HTS: 'Resultaat telt, maar plezier ook' Dear SCep, I thCrikwe'ihotdd'... 10 Hoe kan Heineken nog beter aansluiten bij de belevingswereld van jonge mensen? Die vraag staat centraal in het project Beacon. Tijdens de bekende, wereldwijde 'brew-sessies' met consumenten gaat het om merken, zoals Heineken en Amstel. In februari is de 'Beacon- methode' ook binnen Heineken Technical Services gebruikt om te ontdekken hoe HTS jonge medewerkers (tot 35 jaar) beter kan inspireren en motiveren. Bereiken Do you want to BREW INSPIRATION? Improve YOUR work environment by COMPLETING the sentence below and SENDING this card to Hilda (zwou 2.216) or Machiel (zwou 4.464) For more information about Beacon Heineken Tochnlcal Services. please send an e-mail to Hilda_Smit@heinokcn.nl or Machicl_Tiddens@Hcincken.nl In de stijl van Beacon organiseerde HTS een brew-sessie met eigen mensen, enkele collega's van andere werkmaatschappijen en een paar jonge volwassenen van andere bedrijven. Op 25 februari kwamen zij bij elkaar in café Inez in Amsterdam. De eerste hamvraag lag al gauw op tafel: wat inspireert jullie? De jonge consultants, researchers en leidinggevenden mochten hun gedachten vrijelijk op papier zetten. 'Feesten', noteerde de een. 'Seks', schreef de ander, of 'sport'. En waaraan heb je een hekel? 'Liegen en bedriegen', 'roken', 'scheren', 'diëten' en 'luiers'. Dezelfde voor- en afkeuren, maar dan in relatie tot het werk, werden in kaart gebracht. De gedroomde werkplek leverde hier en daar prikkelende beelden op. Een sofa om even op uit te rusten, een huisdier naast het bureau en kunst aan de muur in plaats van reclamemateriaal van Heineken. Bij 'minder leuk' vulden sommigen in: 'Werken tot je erbij neervalt', 'verveling' en 'machtsmisbruik'. Projectleiders Machiel Tiddens en Hilda Smit luisterden geïnteresseerd naar alle wensen. De top van HTS, onder wie Siep Hiemstra, was aanwezig en nam actief deel. De sessie kreeg een interessant vervolg. De jonge volwassenen mochten ook aangeven wat zij binnen een werkmaatschappij als HTS zouden willen bereiken. Deze verkenning leverde zaken op als 'samenwerking met andere werkmaatschappijen', 'meer aandacht van de manager voor ons werk', 'lef', 'erkenning', 'innovatie' en 'hard maar eerlijk'. Ook werd aan de HTS-collega's gevraagd waar hun werkmaatschappij op die genoemde terreinen nu staat. "Door alle voor- en afkeuren, wensen en ideeën met elkaar te vergelijken, komen de deelnemers uiteindelijk tot een 'sweet spot"', legt Machiel uit. "Dat is de meest ideale plek als het gaat om plezier en resultaat. De sweet spot staat een eindje af van de plek waar HTS volgens de deelnemers nu staat. Uit deze brew-sessie bleek dat HTS te veel de nadruk legt op resultaten en te weinig op het Heineken Nederlands Beheer

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 10