verpakkingen en folies. Door slim te bestellen en grotere orders te plaatsen hebben we al voordeel gehaald. De leverancier kan efficiënter produceren en de praktijk leert dat we zo tien tot vijftien procent kunnen besparen, maar alleen als de logistiek meedoet." Naast ketendénken gaat Vrumona ook veel meer ketenhandelen, weet Jeroen Tjepkema: "Binnenkort starten we met twee multidisciplinaire teams die volledig verantwoordelijk worden voor een categorie materialen en diensten, van strategie tot doelstellingen. Naast de diverse afdelingen wordt ook het MT erin betrokken." Voor dit jaar is het uiteindelijke doel een kostenbesparing van drie procent. René Witvliet: "Het gaat echt heel hard. We hadden bijvoorbeeld nog nooit gekeken naar de inkoop voor Marketing Sales. Nu we mee aanschuiven, realiseren we kostenbesparingen van 10 tot 20 procent!" Jeroen Tjepkema besluit: "Een kostenbesparing die je niet terugziet op de winst- en verliesrekening van Vrumona is wat ons betreft geen besparing. Het management wil geld zien." Vers van 't Vat, mei 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 7