Doe mee aan de Innovation Contest! Kom cricketen of rugbyen bij Heineken! Heineken Experience opent staldeuren! Timmeren aan de weg Innovatie is een van de sleutelwoorden tot het succes van Heineken. Het is het meest zichtbaar in allerlei nieuwe verpakkingen. Maar innovatie houdt niet op bij BeerTender en Paco! Je kunt het net zo goed zoeken in andere disciplines. Iedereen die een goed idee heeft voor een innovatie binnen Heineken in de breedste zin van het woord: doe mee aan de Innovation Contest en ding mee naar de Heineken Innovation Award 2005! Met bijvoorbeeld een nieuwe manier om klanten te binden, een nieuw apparaat of een bijzonder biertje. Stuur voor meer informatie een e-mail naar innovationcontest@heineken.com. Deze maand stellen we twee verenigingen voor die zich bezighouden met in Nederland wat minder bekende sporten. Heineken beschikt al ruim twaalf jaar over een cricketvereniging die is verbonden aan de personeelsvereniging. Cricket is die sport met drie paaltjes in de grond, die een werper vanaf twintig meter om moet gooien. Een slagman met een slaghout probeert dat te voorkomen of, beter nog, de bal het veld uit te rammen. Vervolgens rent hij naar de drie paaltjes aan andere kant en probeert zo punten ('runs') voor zijn team te verzamelen. Cricket, gespeeld met elf tegen elf, is een oer-Engelse sport, maar het stempel 'elitesport' is achterhaald. Het cricket-seizoen loopt van mei tot en met augustus. Heineken Cricket speelt in een bedrijfscompetitie tegen onder meer ABN-Amro, Amev en KLM. Meer weten? Bel met Jaap van der Steen, De Heineken Barbarians beoefenen, anders dan de naam doet vermoeden, geen barbaarse sport. Het is het gelegenheidsrugbyteam van Heineken. Onlangs wonnen de 15 Heineken-manschappen van het Cap Gemini-team met 24-20. Rugby is een sport waarbij je zowel tijdens als na de wedstrijd goed contact hebt met je tegenstander. Tackelen en wat duw- en trekwerk horen er op het veld nu eenmaal bij, maar na een wedstrijd is de confrontatie ook zo weer vergeten. Waarschijnlijk is het volgende 'optreden' van de Heineken Barbarians in het najaar. Zin gekregen in een goeie scrum, maul of ruck? Neem contact op met Niels Ansinger, (020) 523 9665. Met ingang van dinsdag 25 mei willen we graag de werkzaamheden en mogelijkheden van ons mooie staldepartement onder de aandacht brengen. De prachtige paarden en hun enthousiaste begeleiders betekenen immers veel meer dan alleen hun dagelijkse stallen. Wouter, onze stalmeester, zal u hartelijk verwelkomen. Om te komen tot een goede verdeling van alle aanmeldingen, vragen we u contact op te nemen met de afdeling Planning en Support van de Heineken Experience via (020) 5239 435 of 436. We stellen het tevens erg op prijs als u zich stipt om 12.00 uur meldt bij de ingang van de stallen (achter de Heineken Experience). Valt het u ook op? In de laatste nummers van Vers van 't Vat worden steeds meer verhalen verteld over het timmeren aan de weg. Na intern wikken en wegen slaat de weegschaal steeds meer uit naar actie. We kijken meer en meer naar buiten en ontplooien talloze initiatieven. Ging het vorige maand al over het timmeren aan de weg via Total Productive Management (TPM) en Heineken Convenience, deze maand barst de actie bijna het blad uit. Een nieuwe commerciallijn van Amstel waarop we apetrots mogen zijn. De afdeling Inkoop van Vrumona die zichzelf regelrecht aan de winst- en verliesrekening van de onderneming verbindt. Een heel nieuw kantoorconcept in Amsterdam met baanbrekende ideeën. De lente heeft ons goed te pakken. We hebben er zin in. Bijna zonde om straks met vakantie te gaan. Bijna... De redactie Vers van 't Vat, mei 2004

Jaarverslagen en Personeelsbladen Heineken

Vers van 't Vat | 2004 | | pagina 3